کد خبر: 366619
تاریخ انتشار :

مساجد و حوزه‌های علمیه از پرداخت عوارض ساخت و ساز معاف شدند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان رسیدگی به لایحه اعاده شده دائمی کردن برخی احکام قوانین برنامه پنج‌ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران از شورای نگهبان را ادامه دادند و چند ماده از این لایحه برای تأمین نظر آن شورا با اصلاحاتی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، معافیت فضاهای آموزشی، پژوهشی و اداری حوزه‌های علمیه از پرداخت هزینه‌های عوارض ساخت و ساز، عوارض مربوطه از محل اعتبارات طرح‌های تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای مربوط به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط پرداخت می‌شود.

بهارستان‌نشینان همچنین در اصلاح تبصره جزء 3 بند الحاقی 3 ماده 41 نیز مصوب کردند مساجد از پرداخت هزینه‌های عوارض ساخت و ساز صرفا برای فضای اصلی معاف هستند.

به گزارش فارس، پیش از این وکلای ملت در این مصوبه مقرر کرده بودند مساجد، فضاهای آموزشی، پژوهشی و اداری حوزه‌های علمیه از پرداخت هزینه‌های حق انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب معاف هستند اما نمایندگان مجلس امروز این مصوبه خود را پس گرفته و آن را حذف کردند و مساجد و حوزه‌های علمیه از این پس فقط از پرداخت هزینه‌های عوارض ساخت و ساز معاف خواهند بود.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها