کد خبر: 367819
تاریخ انتشار :

افشاگری های پینگ پنگی تا کجا ادامه خواهد یافت؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از مرداد نیوز، بازی‌های جناحی و چالشی که در این میان برای جامعه و کشور به وجود می‌آید، بیش از هر معضلی سبب عقب ماندگی در عرصه‌های مخلف خواهد شد. بحرانی که در سال‌های اخیر و با روی کار آمدن تفکری خاص و دنباله روی دولت سابق، بیشتر نمود پیدا کرده است. بدون شک در این میان نقش مسئولان و افراد صاحب نفوذ در قدرت چشمگیر‌تر است چراکه آن‌ها با نقشی که می‌توانند در عرصه سیاست بازی کنند توان حذف اینگونه معضلات را از سطح جامعه و کشور دارا هستند.

کینه از شکست عامل مقابله با روحانی

از ابتدای فعالیت دولت روحانی با توجه به سیاست‌ها و پشتوانه رای که کابینه اعتدال به خود اختصاص داده بود، مخالفان و منتقدان فراوانی که بیشتر از شکست خوردگان سال ۹۲ بودند، برای ضربه زدن به وی از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند و مدام با رسانه‌های خود، نفوذ و قدرت به مقابله با روحانی پرداختند. اقدامی که به جرات می‌توان گفت در دولت‌های گذشته بی‌سابقه بوده است. فراموش نکنیم بدون شک اگر روحانی از چهره‌های کهنه کار نظام جمهوری اسلامی نبود و راهکارهای ایستادگی در برابر این حجم تخریب را فرانگرفته بود، در میانه راه از پا افتاده و به مشکلات فراوانی برمی خورد.

حربه همانند سازی و فساد

یکی از راه‌هایی که این روز‌ها با توجه به سیاست‌های روحانی و برای تخریب دولت استفاده می‌کنند، همانند سازی دولت اعتدال با دولت احمدی‌نژاد است. جریان مخالف روحانی و دشمنان او سعی دارند تا با ساخت ماکت‌هایی مجازی و حقیقی از اطرافیان و اقدامات احمدی‌نژاد به گونه‌ای افکار عمومی را به قبول این مسئله وادار کنند که میان دولت روحانی و دولت قبل تفاوتی وجود ندارد!

این ترفند را به راحتی می‌توانستیم در موضوع برادر رییس جمهور که نزدیکترین فرد به حسن روحانی بود مشاهده کنیم. این جریان قصد داشتند تا وی را با اسفندیار رحیم مشایی همانند سازی و در ادامه فریدون را به سنگی در برابر راه روحانی تبدیل کنند.

اما درایت روحانی اجازه این اقدام را به مخالفنش نداد و در ادامه مسیر آن‌ها دستاویز سایر مشکلات دولت قبل یعنی فساد سیستماتیک شدند.

سناریو افشای سیستماتیک

این روند از‌‌ همان آغاز دولت پیگیری می‌شد ولی مخالفان روحانی به دستاوردی که در برابر وی بتوانند استفاده کنند، نرسیدند! آن‌ها با استعانت از رسانه‌های خود شروع به تخریب دولت کرده و مطالبی را با عناوین، چرا رشد فساد در دولت روحانی اوج گرفت؟، دولت روحانی و سیاست دو گانه در برخورد با فساد مالی و اداری، آقای روحانی، دولت در مبارزه با فساد چه اقدام عملی انجام داده است؟ و صد‌ها خبر دیگر منتشر کردند تا فضا را به ضرر دولت واژگون کنند.

حقوق نامتعارف و ضربه اصلی

اما اوج این ماجرا به حقوق‌های نامتعارف منتهی شد. زمانی که برخی از مدیران روحانی با اختیارات قانونی که داشتند، مبالغی را دریافت کرده بودند ولی عواقبش یقه روحانی را گرفت. اینکه جزئیات دریافت‌های نامتعارف مدیران روحانی را چه کسانی در اختیار رسانه‌های مخالف روحانی گذاشته بودند خود جای بحث دارد ولی ضربه سنگینی به دولت وارد کرد و هجمه‌های سنگینی علیه رییس جمهور به راه انداخت.

تلافی یک رونمایی!

البته طرفداران دولت این اقدام مخالفان روحانی را بی‌پاسخ نگذاشتند و اندکی بعد ناگهان خبر از خانه هایی رسید که شهرداری تهران به برخی افراد با تخفیف‌های نجومی واگذار کرده بود. این افشاگری که برخلاف حقوق‌های نجومی با برخورد سریع مسئولان مواجه شد، کمی فضا را به نفع روحانی برگرداند و جریان اصولگرای طرفدار قالیباف را به واکنش واداشت.

ادامه بازی

این اتفاق‌ها در حالی رخ می‌داد که مخالفان روحانی که به منبع‌های قدرت وابسته بودند، بار‌ها نزدیکان و افراد نزدیک به دولت را متهم به جاسوسی و فساد کرده و تلاش داشتند تا به این طریق حساب‌های خود را با روحانی تسویه کنند.

خالی بندی برای تضعیف

اندکی بعد نا‌گهان کریمی قدوسی که بار‌ها ادعاهای بی‌پایه و اساسی را در مورد مسائل امنیتی و نظامی بیان می‌کرد، از بازداشت یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای خبر داد! ادعایی که در‌‌ همان ابتدا تکذیب شد و در ‌‌نهایت مشخص شد «عبدالرسول دری اصفهانی» از افراد اقتصادی بوده که همراه تیم مذاکره کننده به سفرهای مختلف رفته ولی عضو این تیم نبود و به جرم جاسوسی بازداشت شد.

بعد ازاین جنجال، دلواپسانی که پروژه نفوذ را به آلت دستی برای فشار بر دولت تبدیل کرده بودند از پا ننشستند و بار‌ها سعی کردند با افشاگری‌های بی‌مبنا از دولت یقه گیری کنند و مسئولان مربوط را زیر سوال ببرند.

ضربه دوم

ولی ناگهان خبری جدید فضا را به کلی عوض کرد. فساد ۸۰۰۰هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان! که هنوز نیز هیچکدام از مقامات رسمی و ارشد دولت در رابطه با آن توضیحی ارایه ندادند و برخی نیز مدعی هستند جابه جایی‌هایی که در کابینه صورت گرفت به دلیل درپوش گذاشتن بر این فساد عظیم مالی بود.فسادی که نمی توان آن را نادیده گرفت ولی به طور حتم به این اندازه وابعاد نیست.

رسانه‌ها و چهره‌های مخالف روحانی که هنوز بغض شکست سال ۹۲ و ۹۴ آن‌ها را اذیت می‌کرد، هر ساعت و هر دقیقه با اظهار نظر‌هایی تلاش داشتند تا روحانی را زیر فشار بگذارند و سال‌های گذشته را جبران کنند.

خبر تلخ ولی…

این روند نیز ادامه داشت تا اینکه فضای مجازی و رسانه‌های معاند خبر از وقوع یک اتفاق عجیب را منتشر کردند. آن‌ها مدعی شدند که برخی از شاگردان سعید طوسی از این قاری بر‌تر ایران، شکایت دارند و می‌گویند که روابط نا‌صحیحی میان آن‌ها وجود داشته است! این موضوع نیز بلافاصله توسط مسئولین با واکنش روبه رو شد ولی ترکش‌های آن همچنان در فضای مجازی وجود دارد و باید دید که روشنگری ها در این زمینه صورت خواهد گرفت یا خیر؟

مشکل اصلی کجاست؟

به نظر این حجم گسترده افشاگری‌ها در موارد مختلف یک دلیل عمده دارد و آن نیز عدم نظارت دستگاه‌های مربوط است. اگر نهادهای نظارتی که به صورت لایه‌ای و مداوم وظیفه خود را انجام دهند، فساد‌ها چه از نوع اخلاقی، چه اقتصادی و امنیتی در‌‌ همان نطفه خفه خواهد شد و اذهان عمومی و جامعه تا این حد با مشکلات، آلودگی‌های اطلاعاتی و آماری مواجه نخواهند شد و این افشاگری‌های پینگ پنگی نیز از سرزمین ایران رخت خواهد بست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها