کد خبر: 368047
تاریخ انتشار :

لاریجانی:اشکال آیین‌نامه‌ای در سخنان رئیس جمهور وجود نداشته است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، هادی قوامی نماینده اسفراین در مجلس در تذکری با استناد به ماده 206 آیین نامه مجلس، گفت: مطالبی که رئیس جمهور بیان کرد مفید بود و ما خوشحال می‌شویم از اینکه در جلسه دیگری از ایشان دعوت به عمل بیاید که در مجلس حضور داشته باشند و در مورد مسائل اقتصادی هم صحبت شود.

وی افزود: از اینکه تورم یک رقمی شده است دست مریزاد می‌گوییم اما بخشی از این موضوع دامن زدن به مسأله رکود است.

قوامی در ادامه اظهار کرد: ضمن احترام به رئیس جمهور بهتر بود که ایشان در رابطه با برنامه‌های وزرای پیشنهادی خود هم بیشتر توضیح می‌دادند. اینکه در مجلس نهم هم آنها نتوانستند رأی بگیرند.

لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: طبق آیین‌نامه رئیس جمهور می‌تواند راجع به برنامه‌ها صحبت کند اما آنچه هم که مطرح شد اشکال آیین‌نامه‌ای ندارد.

بر اساس این گزارش، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر نیز، اظهار کرد: رئیس جمهور که خود حقوقدان هستند بهتر بود در خصوص برنامه‌ها و شخصیت وزرای پیشنهادی صحبت می‌کردند. اینکه یک طرفه صحبت شود و ما فرصت نداشته باشیم تا سوالاتی را هم که داریم بیان شود صحیح نیست.

علی لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکر، گفت: تذکر شما بر اساس ماده 206 آیین‌نامه وارد نیست. ممکن است سلیقه شما چیز دیگری باشد. به هر حال برخی از کابینه تغییر می‌کند اما از نظر آیین‌نامه هم اشکالی وارد نیست و تخلفی صورت نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی نیز در تذکری با استناد به ماده 206 آیین‌نامه، گفت: چرا سوالاتی را که دادیم از رئیس جمهور پرسیده نشد؟

لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکر گفت: سوالی که امضا ندارد و به دست من برسد چطور می‌توانم بپرسم؟ سوالات نه امضا دارد نه متولی و مشخص نیست چه کسی مطرح کرده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها