کد خبر: 368553
تاریخ انتشار :

اپوزیسیون ونزوئلا برای مادورو ضرب‌الاجل تعیین کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، اخیرا پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان از رهبران اپوزیسیون و نیکولاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا خواسته بود تا با یکدیگر به گفت و گو پرداخته و مشکلات را حل و فصل کنند؛ به همین دلیل رهبری اپوزیسیون از مادورو خواستند تا 11 نوامبر سال جاری میلادی به خواسته‌هایشان ترتیب اثر داده و فعالان سیاسی را از زندان آزاد کند.

اپوزیسیون ونزوئلا ماه گذشته میلادی راهپیمایی‌های هزاران نفری در پایتخت و سایر شهرهای این کشور آمریکای لاتین به راه انداخت تا دولت را مجبور کند با برگزاری رفراندوم برای برکناری مادورو موافقت کند اما این روند با میانجی‌گری فرستاده پاپ متوقف شد و دو طرف با این مساله موافقت کردند که به گفت و گو بپردازند.

اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرده در صورتیکه تا زمان مقرر دولت به خواسته‌هایشان ترتیب اثر ندهد، بار دیگر به خیابان‌ها خواهند آمد.

کارلوس اوکاریز، یکی از اعضای اپوزیسیون که از جانب ائتلاف مخالفان سخن می‌گوید، گفت: نخستین درخواست ما از سر گیری روند رفراندوم یا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در نیمه نخست 2017 است. دومین درخواست ما آزادی تمامی زندانیان سیاسی است.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری ونزوئلا 2018 برگزار می‌شود.

مادوروی 53 ساله در سال 2013 و پس از فوت هوگو چاوز، رییس جمهوری ونزوئلا در انتخابات پیروز شد اما از آن زمان تاکنون با ناآرامی‌ها و اختلاف نظرهای اپوزیسیون روبروست چراکه آنها وی را عامل اصلی کمبود مواد غذایی و دارویی و نابسامانی اقتصادی در کشور می‌بینند.

هنوز مشخص نیست که آیا مادورو با شرایط اپوزیسیون موافق است یا خیر و در سخنرانی خود در روز پنجشنبه مدت زمان تعیین شده از سوی اپوزیسیون را مورد انتقاد قرار داد و خواستار آرامش شد.

وی گفت: آنها شرایط خوبی را تعیین نکردند و انتظارات بیهوده و غلطی دارند.

در همین حال، یکی از دانشجویان معترض به آتش بس میان دولت و اپوزیسیون در جمع 150 دانشجوی معترض دیگر در سن کریستوبال گفت: زمانیکه زندانیان سیاسی وجود دارند، نمی‌توانید مذاکره کنید. زمانیکه آنها درخواست ما را برای برگزاری انتخابات نمی‌پذیرند و قحطی در کشور وجود دارد، مذاکره معنا ندارد.

پلیس و نیروهای امنیتی ونزوئلا برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کردند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها