کد خبر: 369425
تاریخ انتشار :

سفر دیپلمات‌های اروپایی به غزه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، خبرگزاری فلسطینی "سما" به نقل از منبع ارشد امنیتی گزارش داد، ۴۵ شخصیت اروپایی از جمله ۳۶ سرکنسول اتحادیه اروپا طی سفری چند ساعته وارد غزه شدند. ۴۵ دیپلمات از کشورهای اتحادیه اروپا در سفری کوتاه از برخی از مناطق ویران شده بازدید خواهند کرد و با برخی از وزیران دولت حماس دیدار خواهند کرد.

نمایندگانی از کشورهای اروپایی مثل سوئد، دانمارک، مالت، اسلوونی، ایرلند، فنلاند، لیتوانی، اتریش، مجارستان، اسپانیا، هلند، بلژیک، آلمان، قبرس، ایتالیا، یونان و پرتغال به غزه سفر کرده‌اند.

این منبع همچنین افزود: این دیپلمات‌ها با مدیر آژانس‌ امدادرسانی و کاریابی پناهجویان وابسته به سازمان ملل (آنروا) در راستای بررسی تامین بودجه بازسازی مناطق تخریب شده و بررسی معضل بیکاری دیدار خواهند کرد و احتمالا کنفرانس خبری در پایان سفر مذکور برگزار کنند.

باسم نعیم، رئیس شورای مناسبات بین‌المللی فلسطین عنوان کرد که سفرای اروپایی در سفر چند ساعته خود به غزه از نزدیک در جریان اوضاع معیشتی و اقتصادی ناگوار ساکنان این باریکه قرار خواهند گرفت.

نعیم اظهار داشت که این سفر در راستای مسئولیت پذیری جامعه بین‌الملل در قبال اوضاع ناگوار غزه صورت می‌گیرد. او همچنین نسبت به انفجار اوضاع در این منطقه و تاثیرات و پیامدهای ناگوار آن بر منطقه هشدار داد.

وی پیش بینی کرد که این هیئت اروپایی با نمایندگان نهادهای محلی و مدنی و بین‌المللی دیدار کنند. با این حال نعیم بعید دانست که دیداری میان سفرای اروپایی و شخصیت‌های سیاسی و حزبی صورت گیرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها