کد خبر: 369829
تاریخ انتشار :

وزیر کشور:ایران با اراده مردمانش قادر است معضلات اقتصادی را پشت سر بگذارد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه فناوری‌های نوین تبریز اظهار داشت: علم برای صلح و توسعه است و اگر امروز شاهد تغییرات تکنولوژی و بهبود مستمر وضعیت هستیم همه را مدیون علم می‌دانیم.
وی با بیان اینکه پدیده‌های عالم هستی و طبیعت و انسان دو ویژگی مهم و لایتناهی و متغیر بودن را دارا هستند، افزود: منبع تغییر و تحول خداوند متعال است اما این دو ویژگی را در همه موجودات عالم هستی گذاشته است و در هر کدام از اجزای طبیعت که نگاه کنیم این دو عنصر خودنمایی می‌کنند.
وزیر کشور ابراز داشت: همه پدیده‌ها زمان‌پذیر و مکان‌پذیر هستند و انسان در راس عالم هستی قرار می‌گیرد که به خاطر عقلانیت و است و رابطه بین این دو عنصر انسانی طبیعت نیز لایتناهی و متغیر است؛ بر اساس همین مسأله به دنبال کشف پدیده‌های جدید، شرایط نو، فلسفه و نظریه‌های جدید هستیم و انسان با توجه به قدرتی که دارد توفیق کشف این رابطه‌ها را هم دارد.
این مسؤول تصریح کرد: همه انسان‌ها را خداوند مجهز به علم کرده و عالمان منشاء نور و هدایت هستند؛ بر این اساس باید عقل و علم خود را تقویت کنیم و برای افزایش بهره‌وری و تنظیم روابط صحیح و خدمت به انسان تلاش کنیم.
رحمانی فضلی با بیان اینکه هیچ بن‌بستی در عالم هستی وجود ندارد و به قدری قدرت انسان زیاد است که معنی بن بست پوچ است و ما می‌توانیم بگوییم انسان‌ها به بن بست می‌رسند نه اینکه خلقت دارای بن‌بست باشند، افزود: ملت ایران در مدت 38 سال حوادث و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند که هر کدام می‌توانست بن‌بست عظیمی باشد که با توکل به خدا توانستیم همه بن‌بست‌ها را بشکنیم.
وی اذعان داشت: امروز که بحث اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و هدف همه مسؤولان است، همه باید همت کنیم این موضوع را به عنوان یک امر واجب و تکلیف دستور کار خود قرار دهیم؛ ما همه امکانات را برای رشد و توسعه شتابان داریم، از نظر منابع طبیعی و نیروی انسانی و تلاش و انگیزه زبانزد خاص و عام هستیم و همه باید تلاش کنیم این امر محقق شود.
وزیر کشور یادآور شد: ارائه این همه طرح در این نمایشگاه نشان دهنده اراده، انگیزه و ایمان مردم آذربایجان است.
رحمانی فضلی گفت: دنیای اسلام شرایطی دارد که ما را نیازمند می‌سازد قدرت را به عنوان سرلوحه اصلی این کشورها در دستور کار قرار دهیم و ایران باید برای اداره امور همه کشورهای اسلامی باید الگو داشته باشد.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها