کد خبر: 369839
تاریخ انتشار :

گورباچف: آمریکا و روسیه باید همکاری را جایگزین رقابت کنند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، «میخائیل گورباچف» آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در واکنش به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا اعلام کرد که از رهبران آمریکا و روسیه می‌خواهد که از تلاش برای سبقت‌گیری از یکدیگر خودداری کنند و به جای آن با یکدیگر وارد گفت‌وگو شوند.
وی در این خصوص توضیح داد: «رؤسای جمهور، قابلیت حل مشکلاتی که بروز پیدا می‌کنند را دارا هستند و می‌توانند پاسخ‌هایی را برای چالش‌های موجود ارائه کنند. سبقت‌گیری از یکدیگر نباید وجود داشته باشد زیرا غیرقابل پذیرش است. سیاستمداران باید به رویکردهای این چنینی پایان دهند».
گورباچف ابراز تأسف کرد که مقامات دو کشور نتوانستند از فرصت‌های منحصر به فردی که بعد از پایان جنگ سرد و رقابت تسلیحاتی و با آغاز بهبود روابط دوجانبه ظهور پیدا کرده است، استفاده کنند.
وی ادامه داد: «فرصت‌های بی‌سابقه‌ای در آن زمان وجود داشت اما ما هنوز نتوانستیم از این فرصت‌هایی که در آن زمان از دست دادیم، بهره ببریم».
آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی تصریح کرد: «روابط ما باید با یک گفت‌وگوی جدی سیاسی آغاز شود. در نظر گرفتن منافع تمامی طرفین و نتیجه‌گیری مناسب، حائز اهمیت است. این امر تعیین کننده اوضاع درون کشورهای ما و روابط در جهان خواهد بود».
وی خواستار متوقف کردن آنهایی شد که در مسیر بهبود روابط بین روسیه و آمریکا و بهبود اوضاع جهانی قرار گرفته‌اند و گفت: «من بر اساس تجربیات خود معتقدم که تمامی اینها قابل دستیابی است اما بگذارید یکبار دیگر بگویم که روابط باید بر اساس همکاری و رایزنی‌هایی که به نفع دو طرف باشد، پیش برود».
گورباچف اینگونه گفت: «مهم است که یکدیگر را تسکین دهیم و نیازهای کشورهای خود و به طور کلی جامعه جهانی را در نظربگیریم. من می‌دانم که روسیه آمادگی چنین چیزی را دارد. اگر رهبران آمریکا نیز چنین حسی دارند، ما می‌توانیم تصمیمات واقعی بلندمدتی اتخاذ کنیم».
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها