کد خبر: 370717
تاریخ انتشار :

کارت زرد مجلس به رحمانی فضلی/ کواکبیان: دستگاه‌های امنیتی که ریگی را از هواپیما به پایین می‌کشند نمی‌توانند مشکل سهامداران پدیده را حل کنند؟/ مطهری: در مسئله شاندیز مقصر اصلی وزیر نیست

کارت زرد مجلس به رحمانی فضلی/ کواکبیان: دستگاه‌های امنیتی که ریگی را از هواپیما به پایین می‌کشند نمی‌توانند مشکل سهامداران پدیده را حل کنند؟/ مطهری: در مسئله شاندیز مقصر اصلی وزیر نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، پس از توضیحات وزیر کشور و مصطفی کواکبیان به عنوان نماینده سوال کننده با توجه به اینکه این نماینده چند بار اعلام کرد که قانع نشده اما یک فرصت یک ماهه می دهد تا این موضوع برطرف شود و اگر حل نشد استیضاح را به جریان می اندازند، علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت: اگر قانع شده اید باید بگویید و اگر قانع نشده اید باید رای گیری شود.

بر همین اساس کواکبیان خطاب به مطهری گفت: شما صاحب اختیار هستید اما بنده می گویم که از صحبت های وزیر قانع نشده ام.

بنابراین سوال به رای گذاشته شد و با 114 رای موافق، 63 رای مخالف و 2 رای ممتنع از 203 نماینده حاضر نمایندگان از پاسخ های وزیر قانع نشدند و مجلس کارت زرد خود را این بار به وزیر کشور داد.

کواکبیان:بیش از ۵۰ درصد از سهام پدیده در دولت فروخته شده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات سهامداران پدیده شاندیز گفت: وزیر کشور به وجدان خود پاسخ دهد که موضوع پدیده شاندیز ۱۴ ماه حل نشده است.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه 25 آبان قوه مقننه در تشریح سؤال خود از عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور درباره عدم پیگیری جدی نسبت به وضعیت سهامداران پدیده شاندیز گفت: روزانه بیش از 50 پیامک درباره این موضوع به بنده ارسال می‌شود. وی ادامه داد: به دلیل مشکلات اجتماعی که در بحث پدیده شاندیز بوجود آمده است بنده بدون هیچ انگیزه سیاسی این موضوع را مطرح کردم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید پیش از اتفاق افتادن اینگونه موضوعات پیشگیریها انجام شود، ادامه داد: چون وزیر کشور رئیس شورای امنیت کشور و استانداری خراسان نیز زیر نظر ایشان است، به همین دلیل قلمرو سؤال ملی است و وزیر کشور باید پاسخگوی آن باشد. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: امنیت کشور بسیار مهم است و اگر اتفاقی برای سهامداران پدیده بیفتد چه کسی پاسخگوی آن است؟ آنها که دیگر فتنه‌گر نیستند. کواکبیان با بیان اینکه پدیده، پدیده شوم دولت قبل است گفت: به طور مثال این مجموعه تنها مجوز ساخت 380 هزار متر مربع را داشته اما یک میلیون و 100 هزار متر مربع بنا ساخته است حتی 900 هزار متر تنها در کیش ساخته که هیچ کس به آن اعتراض نکرده است. وی با بیان اینکه 136 هزار نفر سهامدار پدیده شاندیز هستند،‌ اظهار کرد: این موضوع تنها به استان خراسان رضوی مربوط نمی‌شود بلکه سهامداران از کل کشور هستند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام اینکه رسانه ملی 17 میلیارد تومان پول برای تبلیغ از پدیده شاندیز دریافت کرده است، گفت: صدا و سیما معاون در این جرم است و دولت تدبیر و امید باید تدبیری درباره این موضوع بیندیشد. کواکبیان با بیان اینکه بیش از 30 هزار نفر کارمند پدیده شاندیز بوده‌اند، گفت: آقای رحمانی‌فضلی شما که رئیس دیوان محاسبات بودید چرا در آن زمان جلوی این کار را نگرفتید؟ وی خطاب به وزیر کشور گفت: در 3 ماهه گذشته بفرمایید که چه اتفاق ویژه‌ای درباره سهامداران پدیده شاندیز رخ داده است؟ نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: استانداران خراسان رضوی که 15 سال کار امنیتی انجام داده چرا یک سال برای صدور حکم هیئت مدیره جدید پدیده تعلل داشته است؟ کواکبیان با بیان اینکه باید سهام پدیده در فرابورس ارائه شود، تاکید کرد: آقای وزیر بفرمایید پس از برگزاری جلسات متعدد نتیجه چه شده است؟ باید مشکل سهامداران پدیده قانونمند حل شود. وی با بیان اینکه بالای 50 درصد سهام پدیده در ابتدای این دولت فروخته شده است، خاطر نشان کرد: کنسرسیومی از بانکها که قرار بود تشکیل شود و ستاد تدبیری که مقرر شده به اوضاع سهامداران پدیده برسد باید فعالیت خود را بیشتر کند. نماینده مردم تهران در مجلس افزود: دستگاههای امنیتی که ریگی را از هواپیما به سادگی به پایین می‌کشند آیا نمی‌توانند مشکل سهامداران پدیده را حل کنند؟ کواکبیان ادامه داد: وزیر کشور باید به وجدان شخصی خود پاسخ دهد که چرا این موضوع 14 ماه است حل نشده است.

مطهری:در مسئله شاندیز مقصر اصلی وزیر نیست

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامی ابعاد مساله پدیده شاندیز قابل بررسی است گفت: تا زمانی که سهامداران پول دریافت نکنند فایده ای ندارد.

به گزارش نامه نیوز، علی مطهری پس از رای گیری سوال از وزیر کشور طی سخنانی اظهار کرد: قطعا مقصر اصلی وزیر نیست، بحث این است که مشکل عمومی در کشور داریم. این گونه اتفاقات رخ می دهد مانند پدیده شاندیز، ثامن الحجج و پردیسبان، اما صحبت این است که چرا مجوزهای اولیه صادر می شود. نائب رئیس مجلس افزود: واگذاری سهام در حالی که مجوز نداشته چه معنی دارد؟ تبلیغ صدا و سیما برای چیست؟ آیا به صرف دریافت پول می‌توان تبلیغ کرد؟ وی افزود: 120 هزار خانواده درگیر این مضوع هستند خود را جای آنها بگذاریم تا مساله ای امنیتی نشود به آن ورود پیدا نمی کنیم، آیا ورود قوه قضائیه در آن شرایط درست بود؟ مطری خاطر نشان کرد: همه اینها قابل بررسی است. بنده نمی خواهم دفاع کنم، می گویید 300 جلسه برگزار شده تا زمانی که سهامداران پول دریافت نکنند فایده‌ای ندارد. در این هنگام ابتدا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت که ما قولی نمی دهیم و سپس در جایگاه قرار گرفت تا توضیحی دهد اما مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت میکروفون وی را باز نکرد و گفت که طبق آئین نامه وقت شما به پایان رسیده است و نهایتا نائب رئیس مجلس از طرف وزیر کشور گفت که تمامی مصوبات در این زمینه در حال اجراست.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها