کد خبر: 371721
تاریخ انتشار :

یمن توقف تجاوزگری عربستان را پیش‌شرط ورود به گفت‌وگوهای سیاسی اعلام کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، با تأکید بر این که هنوز آتش‌بس واقعی در یمن برقرار نشده است، خاطرنشان کرد که توقف تجاوزگری و پایان محاصره مردم یمن، رکن اساسی برقراری آتش‌بس و ورود به گفت‌وگوی سیاسی است.
الحوثی در گفت‌وگو با خبرنگار العالم در خصوص توافق مسقط و طرح جان کری، وزیر خارجه آمریکا، گفت: نیروهای ملی به خاطر جلوگیری از ریخته شدن خون یمنی‌ها، از هرگونه ابتکاری برای گفت‌وگو و یا طرح پیشنهادی برای پایان دادن به تجاوزگری و شکستن محاصره سعودی علیه یمنی‌ها، استقبال می‌کنند.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، در عین حال هرگونه بهبود روابط گروه‌های ملی یمن و دولت آمریکا را تکذیب کرد.
محمدعلی الحوثی با بیان این که آمریکا عامل کشتار یمنی‌ها است و تجاوزگری علیه یمنی‌ها را پشتیبانی و مدیریت می‌کند، تأکید کرد: گفت‌وگو با این کشور به عنوان گفت‌وگو با یک دشمن تلقی می‌شود و این گفت‌وگو به هیچ وجه به معنی مجرم یا قاتل نبودن آمریکایی‌ها و تغییر در مواضع یمنی‌ها در قبال آمریکا نیست.
وی تغییر مواضع آمریکایی‌ها در قبال یمن را نتیجه مقاومت یمنی‌ها، پیشروی نیروهای یمنی و کمیته‌های مردمی و قاطعیت مواضع گروه‌های ملی‌گرای یمن در داخل، ارزیابی کرد.
جان کری، وزیر امور خارجۀ آمریکا، سه‎‌شنبه گذشته در ابوظبی اعلام کرده بود که عربستان و جنبش انصارالله یمن توافق کرده‏‌اند، آتش‎‏بس از 17 نوامبر (27 آبان) در سراسر یمن برقرار شود اما عربستان سعودی ساعاتی پس از این توافق، آن را نقض کرد.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها