کد خبر: 371737
تاریخ انتشار :

رئیس جمهور سابق اوکراین: آمریکا در کودتای اوکراین نقش مستقیم داشت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از تاس، «ویکتور یاناکوویچ»، رئیس جمهوری سابق اوکراین از نقش فعالانه واشنگتن در شکل گیری اغتشاشات در این کشور سخن گفت.
بر اساس این گزارش، «یاناکویچ» گفت: من پروتکل (توافق توقف مجادله سیاسی اوکراین) را امضا کردم. هرچند، مدتی بعد متوجه شدم که پروتکل امضا شده اصلا موضوعیت نداشته و سناریوی طراحی شده، تصرف قدرت و انجام کودتا بود و وقوع آن هم حتمی بود. واقعا این موضوع ارتباطی به تصمیم ما نداشت.
گفتنی است «یاناکوویچ» این سخنان را در مصاحبه با «الیور استون»، کارگردان آمریکایی و به منظور تولید مستندی به نام «اوکراین در آتش» مطرح کرده که قرار است از طریق شبکه تلویزیونی REN TV این کشور پخش شود.
وی همچنین در ادامه سخنان خود ضمن متهم کردن دولت آمریکا به خصوص شخص «جو بایدن» را به دخالت فعالانه در ساماندهی اغتشاشات و زمینه سازی برای بروز کودتا در این کشور متهم کرد.
وی گفت: ما در ارتباط مستقیم با «بایدن» بودیم. من مرتبا با وی مکالمه تلفنی داشتم. هرچند، واقعیت این است که آقای «بایدن» یک چیز گفت، اما در عوض چیزهای کاملا متفاوتی در اوکراین رخ داد.
وی افزود: سفیر آمریکا در اوکراین مرتبا نمایندگان «میدن» (مخالفان متجمع در میدان میدندر شهر کیف) را به سفارت فرا می خواند. ما این را خوب می دانستیم و همه چیز را زیر نظر داشتیم. همه چیز گویای این بود که تمام فرآیند از سفارت آمریکا آب می خورد.
وی در ادامه گفت: شما به من بگوئید. آیا این موضوع که چنین چیزی در هر کشور دیگری مورد پذیرش است که سفیر اوکراین بیاید در جمع معترضین در فرگوسن کیک پخش کند و پلیس آمریکا را متهم کند؟ به نظر من چنین چیزی در هیچ کشوری قابل قبول نیست. پس چرا در مورد اوکراین باید چنین چیزی اتفاق بیفتد؟
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها