کد خبر: 373075
تاریخ انتشار :

پزشکیان:جریان‌های فکری ریشه‌دار در جامعه مسیر خود را باز می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، در ابتدای این دیدار ، بتول گندمی، دبیرکل مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان به ارائه گزارشی از این مجمع، روند شکل‌گیری، اقدامات و برنامه‌های این تشکیلات پرداخت.

گندمی در ادامه با تشریح ماجرای سخنرانی علی مطهری در روز اربعین ، توضیحاتی در خصوص اقدامات قانونی و فرایندهای طی شده جهت اخذ مجوزهای لازم و شرح اتفاقات مرتبط با آن روز ارائه کرد.

در ادامه مسعود پزشکیان ضمن ابراز خرسندی از اقدامات بعمل آمده توسط مجمع مشورتی و این‌که «حرکت مجمع در چهارچوب قانون و براساس مصالح کلی نظام است»، از برخی اقدامات «کوتاه نظرانه» انتقاد کرد و گفت: اگر این سخنرانی برگزار می‌شد و دکتر مطهری مطالب‌شان را بیان می‌کرد به هیچ وجه به اندازه لغو سخنرانی ایشان بازتاب پیدا نمی‌کرد.

وی با بیان این‌که «این اقدام باعث شد توجه افرادی که خیلی این مسائل را دنبال نمی‌کنند نیز جلب شود و پرسش‌هایی در افکار عمومی ایجاد شود»، افزود : مشهد و خراسان همواره مهد فرهنگ و آزاداندیشی بوده و این ویژگی ریشه در تاریخ خراسان دارد؛ لذا نمی‌توان با ایجاد محدودیت چیزی از آن کاست.

وی گفت: بعضی اقدامات شاید در کوتاه مدت بتواند محدودیت‌هایی را ایجاد کند اما در دراز مدت موثر نخواهد بود و جریان‌های فکری ریشه‌دار در بطن جامعه مسیر خود را باز خواهند کرد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود : چه خوب است عزیزانی که قصد پیشگیری دارند در همه زمینه‌ها فعال می بودند تا امروز شاهد برخی مشکلات و معضلات نبودیم.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها