کد خبر: 374320
تاریخ انتشار :

وزارت صنعت پیگیر امتناع یک مدیر نجومی از پس دادن حقوقش شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، رضا رحمانی معاون تولید وزارت صنعت در نشستی خبری گفت: تاکنون 6.5 هزار میلیارد تومان از رقم تسهیلات ١٦ هزار میلیاردی از طریق طرح رونق به 9 هزار و 13 واحد پرداخت شده است.

وی افزود: البته ٥ هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات نیز از طریق بانکها به بخش تولید پرداخت شده است. بر همین اساس ١٢ هزار میلیارد تومان در قالب طرح ١٦ هزار میلیاردی تا کنون به واحد های متقاضی تسهیلات پرداخت شده است.

رحمانی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم که چرا وزارت صنعت با وجود صحبت‌های واحدهای تولیدی مبنی بر عدم دریافت تسهیلات جدید دولت، تمایلی به انتشار لیست واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات ندارد، افزود: ما نمی‌توانیم اطلاعات واحدهای تولیدی را منتشر کنیم، چرا که هر واحد تولیدی اطلاعات خاص خود را داشته و حاضر به انتشار اطلاعات خود نیست.

منوچهر طاهایی سخنگوی وزارت صنعت نیز در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم که از وی سوال کرد، روز گذشته رئیس دیوان محاسبات از عدم دریافت حقوق 10 مدیر نجومی‌بگیر خبر داده بود که در این میان مدیرعامل فعلی شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران و مدیر سابق شرکت آلومینیوم المهدی است، آیا وزارت صنعت در این رابطه ورود نمی‌کند و در بخش نظارتی خود خواستار برخورد با این مدیران نیست، گفت: شرکت آلومینیوم المهدی خصوصی بوده و زیرمجموعه وزارت صنعت نیست اما در مورد شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران نیز باید بگویم این موضوع در شورای معاونین وزارت صنعت روز گذشته عنوان و تذکرات لازم مطرح شد به نحوی که معاونت انسانی وزارت صنعت مسئول پیگیری این موضوع شده است.

طاهایی همچنین با اشاره به عملکرد هفت ماهه وزارت صنعت، اظهارداشت: در هفت ماهه امسال 9 هزار و 240 فقره جواز صادر شده که این رقم از نظر تعداد ٣١ درصد و ارزش 17.8 درصد افزایش داشته است. همچنین ارزش این جوازها از نظر سرمایه 80 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه تا پایان مهرماه ٣ هزار و ٩ فقره پروانه بهره برداری صادر شده است،افزود: سرمایه پروانه بهره برداری صنعتی ١٥ هزار میلیارد تومان است که اشتغال ٤٥ هزار و 507 نفر را ایجاد می کند. در بخش معدن نیز ٤٣٨ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که نسبت به سال گذشته رشد 8.7 درصدی داشته است.

سخنگوی وزارت صنعت اضافه کرد: در مورد پیشرفت فیزیکی طرح های صنعتی صفر تا بیست درصدی هم تا پایان مهرماه 72 هزار ٧٢٨ طرح ، بیست تا 40 درصدی ٥ هزار و ٩١٩طرح و 40 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی ٥ هزار و ١٨٨ طرح به ثبت رسیده است . در مجموع کل طرح ها با پیشرفت های فیزیکی مختلف نیازمند ٨١٩ هزار میلیارد تومان است.

طاهایی با اشاره به اینکه تا پایان امسال ١٤٤ طرح جدید معدنی و صنعتی افتتاح می شود، گفت: این میزان طرح سرمایه ٢١ هزار میلیارد تومانی را با اشتغال مستقیم ٢٧ هزار نفر را به خود اختصاص می دهد.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها