کد خبر: 374357
تاریخ انتشار :

قالیباف:غلطیدن به سمت شرق و غرب چیزی جر خفت ندارد/ مشکلات کشور با حرف زدن علیه یکدیگر حل نخواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمدباقر قالیباف شهردار تهران طی سخنانی در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت ١٦ آذر بر هیچ‌کس پوشیده نیست و نقش این روز در مبارزه با استعمار و استبداد برای همیشه تاریخ پابرجا خواهد ماند و این نشان از روحیه آزادی‌خواهی نسل جوان و دانشجوی کشور است.

قالیباف با بیان اینکه کارها با حرف زدن پیش نمی‌رود، افزود: من روستا زاده‌ام و اهل سخنرانی نیستم و معتقدم که با حرف زدن، کارها پیش نمی‌رود، بلکه باید کار کرد همان طور که انقلاب با حرف به پیروزی نمی‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز امورات با حرف پیش نرفت و این مردم بودند که در میدان نبرد حضور داشتند و جنگیدند و اتحاد شرق و غرب و تجهیزات غربی و شرقی آنها را نترساند.

شهردار تهران با بیان اینکه هیچکس بدنبال گفتگو با دشمن نرفت چون گذشته را دیده بودند، افزود: تاریخ نشان داده بود هروقت افراد به شرق و غرب غلطیدند جز خفت و خواری چیزی نصیب کشور نشد.

قالیباف گفت: بعنوان یک راوی برخی نکات را روایت می‌کنم. به ٢٥ سال قبل و بعد از جنگ برمی‌گردیم، امنیت برقرار شده و همه کمربندها را برای تلاش و پیشرفت کشور بسته بودیم و همه جوانان و دانشجویان تلاش می‌کردند خواسته ها و باورهای خود را پیاده کنند اما اگر امروز آن افراد پیدا کنیم و بپرسیم دغدغه و مشکل تو چیست چه پاسخی می‌دهد؟ می‌گویند حال ما خوب نیست.

وی ادامه داد: چون می‌بینند در این ٢٥ سال عضو هر گرایش سیاسی بودند با تلاش‌ها و زحمت‌هایی که کشیدند دولت مورد نظر خود را به مسند کار آوردند و قوه مجریه را بدستش دادند اما وقتی این دوره به پایان رسید، دیدند به نقطه آرمانی خود نرسیدند و به تدریج دلسرد و دل مرده شدند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، آزادی بیان را نیاز اولیه هر نظام و حکومتی دانسیت و با تاکید بر اینکه هرکس جلوی آزادی بیان را بگیرد اشتباه کرده و جلوی نظام مردم سالاری ایستاده، گفت: مشکلات کشور با شعار و حرف علیه و له دیگران حل نخواهد شد.

قالیباف اظهار داشت: برخی فکر می‌کردند اداره کشور با شعار و گفتار درمانی و یا سخنرانی‌های آتشین قابل حل است و اگر در جمعی به دیگران تهمت بزنند و ناسزا بگویند و کف و سوت و هیجان بیشتری ایجاد کنند به اداره کشور کمک کردند اما بعد هم که مسئولیت گرفتند، بجای اینکه صادقانه بگویند به دلایلی نتوانستیم، به دلایل واهی زیر بار تعهد خود نرفتند.

وی معضلات اجتماعی و فرهنگی را تاسف بار دانست و برای مثال به موضوع اعتیاد و طلاق اشاره کرد و گفت: برخی فکر کردند اگر بعنوان مسئول در نقش اپوزیسیون صحبت کنند مشکلات حل می‌شود.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها