کد خبر: 375055
تاریخ انتشار :

در گفتگو با نامه نیوز؛

منتجب نیا: قالیباف اگر بخواهد وارد انتخابات شود قطعا رای کمتری نسبت به سال 92 خواهد داشت/ معرفی یک گزینه اصلاح طلب در کنار روحانی به صلاح نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام رسول منتجب نیا،قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با نامه نیوز؛ در خصوص برنامه این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اعتماد ملی مشغول برنامه‌هایش است، دفاتر و کمیته‌های این حزب نیز در سایر استان‌ها فعال است و خوشبختانه وضعیت مناسبی دارد. بعد از سال 88 چندسالی تعطیل شده بود اما از سال 92 دوباره بازگشایی شد و خوشبختانه روز به روز فعال‌تر و گسترده‌تر می‌شود.
وی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری وحضور حسن روحانی گفت: ما صلاح نمی‌دانیم که در این شرایط یک گزینه اصلاح‌‌طلب دیگری بخواهد در کنار حسن روحانی به میدان برود، همه توجه ما به سمت ایشان است و امیدواریم که وی بتواند بدون هیچ مانعی از همه‌ی مسیرها عبور کرده و در انتخابات حضور پیدا کنند؛ قطعا هم رای بالایی را خواهند داشت. منتجب نیا با بیان اینکه حسن روحانی و تیم مذاکره کننده در بحث برجام کار خود را به خوبی انجام دادند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه عملکرد خوبی داشتند و توانستند برجام را به ثمر برسانند، اگر آمریکا بخواهد بدعهدی و نقض برجام کند این به روحانی برنمی‌گردد بلکه به خود آمریکای‌ها برمی‌گردد. برجام یک موافقتنامه بین‌المللی میان ایران و کشورهای بزرگ دنیا است و ایران قطعا به تعهدات خود پایبند خواهد بود. وی ادامه داد:برخلاف تصور مخالفان معتقدم تمدید 10 ساله برخی از تحریم‌ها از سوی مجلس سنای آمریکا تاثیر چندانی بر روی رای مردم ندارد زیرا مردم کاملا از موضوعات و شرایط مطلع و آگاه هستند. حجت الاسلام منتجب‌نیا با اشاره به سخنان حسن روحانی مبنی بر مطلع بودن مقام معظم رهبری از جزئیات برجام گفت: برخی فقط به دنبال سو استفاده هستند و هر حرفی را به نفع خودشان توجیح می‌کنند. این برای اولین بار نبود که روحانی این سخنان را مطرح می‌کرد ، ظرف چند ماه گذشته هم ظریف و هم روحانی بارها اعلام کردند که تمام حرکات ما مورد تایید و هماهنگی رهبری بوده است و تردیدی هم در این موضوع نیست. مسئله‌ای به این مهمی نمی‌تواند دور از چشم رهبری صورت بگیرد. نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: برخلاف نظر مخالفان و تندروها دکتر روحانی و تیم مذاکره کننده شکست نخوردند، آن‌ها پیروز شدند زیرا به سرانجام کار خود رسیدند و نتیجه‌ی مطلوبی نیز گرفتند. بسیاری از تحریم‌ها برداشته و روابط اقتصادی و سیاسی کشور فعال شده است. آنهایی‌ شکست خورده هستند که بخواهند بدعهدی کنند که در این شرایط قطعا مورد شماتت همه دنیا قرار خواهند گرفت. این فعال سیاسی با اشاره به جلسه مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققين، تصریح کرد: از جزئیات جلسه آن‌ها اطلاعی ندارم اما قطعا برنامه حمایت از روحانی را در دستور کار خود دارند. عضوسابق مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه قالیباف توان رقابت با روحانی را ندارد، خاطرنشان کرد: آقای قالیباف دو مرحله وارد انتخابات شدند و شکست خوردند و اگر سال آتی بخواهد بازهم وارد عرصه رقابت شود در شرایطی ورود پیدا می‌کند که روحانی نسبت به سال 92 به مراتب قوی‌تر و با آرا بیشتری است. قالیباف علاوه بر شکست در دوره گذشته، مسائل فروش املاک شهرداری به وی ضربه زده است. وی ادامه داد: علی رغم اینکه اصولگرایان به قالیباف دل بسته اند، من معتقدم رای وی به مراتب نسبت به سال 92 از روحانی کم‌تر است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها