کد خبر: 375896
تاریخ انتشار :

روابط دولت با مردم، نقطه ضعف بزرگ اعتدالیون؛

آقای روحانی؛ مقداری از احمدی نژاد یاد بگیرید!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : جوامع امروز بشری به گونه ای شکل گرفته است که افراد برای زندگی در آن باید دارای ویژگی های چند وجهی باشند. به آن معنا که برای حضور، پیشرفت و فعالیت در عرصه جوامع امروزی باید به نوعی از تمام فنون و علوم، اطلاع و توانایی استفاده و به کارگیری آن را داشت. به گزارش نامه نیوز، این نکته به ویژه در میان افراد و جریان هایی که قصد مدیریت و راهبری جوامع و اقشار مختلف مردم را دارند، بیش از سایرین اهمیت دارد.

در این راستا افرادی که برای ریاست جمهوری نیز سعی دارند پا به عرصه بگذارند باید تمام مهارت های لازم را داشته باشند و اینکه تنها رجل سیاسی بوده و از این محور خود را گزینه مناسبی برای اداره کشوربدانند، چندان مورد تایید نیست. زیرا هر فردی که به عنوان رییس جمهور قرار است در صدر امور قرار بگیرد باید یک جامعه شناس قوی باشد که به خوبی روحیات، نیازها، تمایلات و ... مردم را بشناسد و از این طریق هم بتواند با آنها ارتباطات خود را تنظیم کند و هم در مسیری قدم بردارد که میل مردم به آن سوق دارد.

درس احمدی نژاد

احمدی نژاد در دوران تبلیغات انتخاباتی خود عدالت اجتماعی و طلب حقوق مردم از قدرت را شعار خود انتخاب کرده بود و مردم که در آن زمان از سیاست های رانتی برخی سیاستمداران خسته و دلزده شده بودند، به سمت او آمده و رای خود را در سبد وی ریختند. او در ادامه نیز با تجربه ای که از گذشته کسب کرده و درسی که برخورد مسئولان پیشین به احمدی نژاد داده بود، خود را در میان مردم تعریف و سعی کرد تا آن فاصله موجود میان مقامات و مردم به حد چشمگیری کاهش یابد.

این روند در زمانی که احمدی نژاد بر سرکار بود بسیار به کمک وی آمد و نگاه بسیاری از مردم به او اینگونه بود که احمدی نژاد رییس جمهوری مردمی است. این تصور در ذهن مردم به دلیل آن بود که یه فردی که در قامت رییس جمهور بدون تشریفات مرسوم رفت و آمد داشت، مانند آنها می پوشید و فعالیت می کرد.

هدف احمدی نژاد از این فعالیت های مردم گرایانه چه بود، در این گزارش مجال بحث نیست ولی سیاستی که وی برای اداره و مدیریت قشر عظیمی از مردم در دستور کار قرار داد،برای شخص احمدی نژاد و تیم همراهش کارساز و مفید بود.

پیشنهادی به رییس جمهور

گذشته از اینکه فعالیت هایی همانند اقدام احمدی نژاد را تایید یا رد کنیم، به روحانی پیشنهادکرده همانطور که هفته گذشته در بیمارستان محل بستری شدن حجت الاسلام قرائتی با مردم مواجه شد و با آنها مانند اقشار عادی جامعه برخورد کرد، در ادامه مسیر و برای آنکه مردم او را از خودشان بدانند باید به این روش ادامه دهد.

در این روزگاری که رسانه های جریان مخالف روحانی هر روز وی و کابینه یازدهم را از ملت جدا خوانده و آنها را جزو طبقات سرمایه دار ایران به حساب می آورند، اگر رییس جمهور به عنوان نفر اول اجرایی کشور با مردم دیدارهای چهره به چهره داشته باشد و از مشکلات آنها با خبر شود، سبب تغییر دیدگاه بسیاری از اقشار مردم می شود.

اگر روحانی بخواهد وارد عرصه شده و برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری خود را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به جامعه معرفی کند باید برنامه ای برای این نقطه ضعف ارایه کند، ولو اینکه از احمدی نژاد یادگرفته و تا حدی خود را به مردم نزدیک کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها