کد خبر: 377151
تاریخ انتشار :

لابی تندروها و فتنه دوری از بزرگان اصولگرا!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کمتر از پنج ماه به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم وقت باقی مانده و در این بازه زمانی، شور وشوق جریان های سیاسی برای حضور در این کارزار به نوعی دچار یک جمود و خمودگی شده است.

به گزارش نامه نیوز، این اتفاق نیز بی دلیل نیست و کمرنگ شدن گزینه هایی که دارای شرایط ویژه و کامل برای حضور در رقابت های ریاست جمهوری باشند، تاثیرچشم گیری در این وضعیت دارند. علاوه بر این معضل، یکی دیگر از موئلفه هایی که سبب شده است تا فعالیت های انتخابات سال 96 با این وضعیت روبه رو شود، اختلافاتی است که در میان جریان های اصولگرایی به عنوان یکی از بزرگترین گروه های سیاسی ایران به وجود آمده است.

این جناح بزرگ سیاسی که مدت ها در کشور به عنوان یکی از اصلی ترین محرکان و فعالان عرصه انتخابات به حساب می آمد، به دلیل حمایت از احمدی نژاد،وادادگی سیاسی به تندروها و دوری از بزرگان مدت هاست که با مشکل روبه رو شده است. بعد از آنکه از اوایل دهه 80کم کم روند دوری و جدایی از عقلا و ریشه داران در این جناح سیاسی کلید خورد، نواصولگرایانی که در میان این جریان فعالیت خود را آغاز کردند و سکان هدایت این تشکل سیاسی بزرگ را در اختیار گرفتند.

اقدامی که سبب دلخوری بسیاری از سنتی ها و ریشه داران انقلاب شد و در ادامه در سال های 88 و 92 همگان شاهد آن بودند که تقابل میان نواصولگرایان با سنتی ها و ریشه داران نظام به اوج خود وتقابل رسید.

حال این روزهایی که نواصولگرایان با مشکل مواجه شده اند، آنها باید به دنبال راهکاری برای رهایی از این وضعیت باشند و به نظر هیچ راهی جز بازگشت به عقلانیت سیاسی و رجوع به سنتی های انقلاب ندارند. چهره هایی که خود همواره در طول دوره انقلاب از وزنه ها و تاثیرگذاران در این نظام بوده اند و بدخواهان نظام، در زمانی تلاش کردند تا آنها را از عرصه کناربزنند تا به اهداف خود برسند.

رجوع به بزرگان و عقلا

نواصولگرایان که تصور می کردند در این عرصه پرپیچ و خم سیاسی می توانند به تنهایی و بدون حضور بزرگان اصولگرا گلیم خود را از آب بیرون بکشند، این روزها باید به دامان شخصیت هایی مانند ناطق نوری و علی لاریجانی بازگردند تا به بقای سیاسی خود کمک کنند وگرنه هر روز وضع از این بدتر خواهد شد.

خطر لابی نفوذ در اصولگرایان

البته در این بین از لابی قوی تندروها و دلواپسان نمی توان چشم پوشی کرد. آنها با نفوذ در عمق اصولگرایی این جناح بزرگ و قدیمی کشور را به سمتی برده اند که این روزها برای معرفی یک کاندیدای مناسب با مشکل روبه رو شود و به طورحتم اجازه نخواهد داد تا به راحتی اصولگرایان به مسیر اصلی خود بازگردند.

انتخاباتی پرشور با ائتلافی بزرگ

تنها آنهایی که این روزها دلسوز اصولگرایی و آرمان های آن هستند باید برای به نتیجه رسیدن فعالیت های خود برنامه ای تدوین و اجرا کنند تا در آن اختلافات موجود میان طیف های اصولگرا کاسته شود و سیاست جذب حداکثری را در دستور کار قرار دهند. سیاست هایی که می تواند به یک ائتلاف بزرگ در انتخابات سال 96 مبدل شده و این کارزار سیاسی را ویژگی ببخشد. در صورتیکه ائتلاف های بزرگ سیاسی در کشور تشکیل شود، مردم نیز با توجه به حضور گزینه های قوی و شایسته، خود را به پای صندوق رای کشانده و در این روزگاری که دشمنان در تلاش هستند تا نشان دهند، ملت از مسئولان دلسرد شده اند، مهر تاییدی دیگر بر نظام جمهوری اسلامی بزنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها