کد خبر: 377249
تاریخ انتشار :

جهانگیری:باید از ظرفیت‌های زنان در مدیریت کشور استفاده شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،اسحاق جهانگيري استان قزوين را از مهمترين استان هاي صنعتي كشور برشمرد و گفت: استان قزوين در صنعت كشور نقش محوري دارد و بايد براي توسعه صنعت اين استان برنامه جامعي تهيه شود.

معاون اول رييس جمهور يكي از تنگناهاي پيش روي توسعه استان قزوين را كمبود آب ارزيابي و خاطرنشان كرد: مشكل كمبود آب استان قزوين بايد با استفاده از راهكارها و تدابير مختلف حل شود و بايد براي حل مسائل آب شرب قزوين و طرح هاي آبياري كشاورزي در اين استان راهكارهاي مناسبي پيدا كنيم.

وي همچنين با اشاره به مسائل و مشكلات استان قزوين در بخش حمل و نقل اظهار داشت: اجراي طرح هاي مربوط به راه و راه آهن در استان قزوين از اهميت فراواني برخوردار است و بايد اين طرح ها جزو اولويت هاي استان قرار گيرد.

جهانگيري استان قزوين را از استان هاي پراهميت كشور در بخش كشاورزي دانست و با تاكيد بر ضرورت حل مسائل كشاورزان در اين استان،خاطرنشان كرد: دولت تدبير و اميد توجه و حساسيت ويژه اي نسبت به كشاورزان دارد و اهتمام ويژه دولت اين است كه كشاورزان دچار آسيب و خسارت نشوند.

معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به رويكرد دولت تدبير و اميد در توجه به زنان و جوانان، گفت: زنان نيمي از جمعيت كشور را تشكيل مي دهند و باور دولت اين است كه بايد از ظرفيت هاي زنان در مديريت كشور استفاده شود.

وي افزود: سالانه حدود 850 هزار تا يك ميليون نفر فارغ التحصيل دانشگاهي جوياي كار در كشور خواهيم داشت كه حداقل نيمي از اين جمعيت را زنان تشكيل مي دهند و بايد براي ايجاد فرصت هاي شغلي براي آنان چاره انديشي كنيم.

در اين جلسه كه معاون رييس جمهور در امور مجلس نيز حضور داشت، استاندار قزوين گزارشي از وضعيت استان در بخش هاي مختلف ارائه كرد و گفت: در اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي، واحدهاي توليدي در استان را شناسايي و دسته بندي كرده ايم و تاكنون به 793 واحد توليدي تسهيلاتي به ارزش 849 ميليارد تومان پرداخت شده كه منجر به اشتغالزايي جديد براي 13300 نفر شده است و هدفگذاري استان تا پايان سال، اشتغالزايي براي 20 هزار نفر است.

وي افزود: استان قزوين در 8 ماهه نخست سال جاري بيش از 400 ميليون دلار صادرات داشته است و انتظار داريم ميزان صادرات استان تا پايان سال به 800 ميليون دلار برسد.

استاندار قزوين همچنين با اشاره به جذب 451 ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي در استان، گفت: در تلاش هستيم براي اجراي طرح هاي مختلف در استان همچون احداث نيروگاه، از سرمايه گذاري خارجي استفاده كنيم.

در اين نشست رييس مجمع نمايندگان مردم استان قزوين در مجلس شوراي اسلامي هم با قدرداني از اقدامات دولت، گفت: دولت تدبير و اميد با وجود تنگناهاي مختلف، اقدامات موثر و بسيار خوبي را در سطح كشور انجام داده و در اين مدت خدمات ارزشمندي ارائه كرده است.

ساير نمايندگان مردم استان قزوين در مجلس شوراي اسلامي نيز هر كدام در سخناني مشكلات اصلي استان را مطرح كردند و به بيان دغدغه هاي خود براي حل مشكلات و توسعه استان قزوين پرداختند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها