کد خبر: 377478
تاریخ انتشار :

ترفند جديد نواصولگرايان براي انتخابات 96

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : تفرقه انداختن و حکومت کردن از گذشته به عنوان یکی از سیاست های جریان هایی به حساب می آمد که توان لازم برای حضور در میدان رقابت را نداشته و برای رسیده به اهداف خود به سراغ این ترفند می رفتند. به گزارش نامه‌نيوز، این اقدام بیشتر در سیاست های انگلیس جا داشت. در آن زماني که سعی مي‌شد کشورها وملت های جهان را به استعمار خود در بیاورد، از این روش استفاده می کرد. ولی این روزها، روش ایجاد تفرقه در میان گروه های سیاسی نیز فراوان مشاهده می شود. گروه هایی که برای زمین زدن جناح مخالف خود، تلاش می کنند تا در میان شخصیت ها و اعضای آن اختلاف ایجاد کنند و به نتیجه ای که می خواهند برسند.

چندسالی است که در انتخابات کشورمان شاهد به وجود آمدن ائتلاف هایی هستیم که شاید بدنه آنها و سرانش با یکدیگر چندان تشابه رویکرد نداشته باشند ولی برای رسیدن به یک هدف والاتر اشتراکات را محور قرار داده و از اختلافات می گذرند. این روند در کشور سبب شد تا برخی جریان های قدرت طلب و آنهایی که بدنه رای مردمی را در میان خود نداشتند، شکست بخورند. نمونه بارز این شکست ها را می توانیم در انتخابات های سال 92 و 94 مشاهده کنیم ولی به نظر این ائتلاف ها و همبستگی ها به کام برخی خوش نیامده و قصد دارند آن را از میان بردارند.

حال با توجه به آنكه جريان‌هاي ائتلافي سال‌هاي گذشته به صراحت اعلام كرده اند كه در انتخابات سال 96 يعني كارزار رياست‌جمهوري سال 96 نيز قصد دارند با همان سياست وارد عرصه شوند، برخي از آن دسته طيف‌هاي شكست خورده سال‌هاي قبل به تكاپو افتاده‌اند تا نگذارند اين وحدت و ائتلاف براي بار سوم به نمايش دربيايد. در همين راستا شاهد آن هستيم كه برخي طيف‌هاي جريان اصولگرايي با اظهار‌نظر‌هايي قابل تامل در تلاش هستند تا شخصيت‌هاي اصلي ائتلاف را از هم دور كنند.

براي مثال اعلام شده بود كه ممكن است‌ محمد رضا‌ عارف (رييس‌شورای عالی سیاست‌گذاری اطلاح‌طلبان) نيز زير چتر تشكل اصولگراي جامعه‌روحانيت نيز گنجانده شود. اين سخنان در حالي بيان مي‌شود كه همگان از منش و رويكرد محمدرضا‌عارف با خبر هستند و مي‌دانند كه به هيچ وجه مواضع اين اصلاح‌طلب سنتي در چارچوب ايدئولوژيكي جريان اصولگرايي تعريف نخواهد شد. عارف به عنوان معاون دولت اصلاحات و فردي كه رياست شوراي سياست‌گذاري اطلاح‌طلبان را در اختيار دارد، بدون شك با اين افراد در يك قالب نخواهد ماند. ولي اينكه چرا برخي در اين برهه از زمان كه تمام اصلاح‌طلبان با اتحاد و وحدت بر حمايت از حسن‌روحاني تاكيد مي‌كنند، طيف‌هايي از اصولگرايي عارف را زير مجموعه خود تعريف مي‌كنند، جاي سوال است.اين اتفاق در حالي صورت گرفته است كه جريان‌هاي محافظه‌كار خود معتقد هستند كه به هيچ وجه اصولگرايي و اصلاح‌طلبي در يك قاب نمي‌گنجند و بدون توجه به صحت اصل اين اعتقاد، آنها نمي‌توانند به اين راحتي بر روي گفتمان خود پا بگذارند.

بدون شك اصولگرايان با توجه به مشكلاتي كه اين روزها در ميان خود دارند و همگان شاهد آن هستند، خودشان در زير يك چتر نمي‌توانند فعاليت‌ كنند و امور را پيش ببرند ولي با چه هدفي عارف را به زير چتر خود تعريف مي‌كنند. نو اصولگرايان در اين روزگار به شدت نيازمند طرح و برنامه‌اي هستند تا خود را از وضعيتي كه در آن گرفتار شده‌اند نجات دهند و به نظر اگر به جاي ايجاد تفرقه در ميان طرف‌هاي مقابل به فكر فعاليت‌هاي خود باشند، بهتر پيشرفت مي‌كنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها