کد خبر: 378582
تاریخ انتشار :

ممنوعیت نامگذاری اماکن عمومی کوبا به نام فیدل کاسترو

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فیدل کاسترو، رهبر فقید انقلاب کوبا همواره می‌گفت که به دنبال تبدیل کردن خودش به یک مکتب فکری نیست، گرچه منتقدان به این نکته اشاره کرده‌اند که نام و نشانه‌های کاسترو هر جایی وجود دارد. صحبت‌های فیدل کاسترو در بیلبوردهای سطح کشور به چشم می‌خورد و نام او در هر مراسم دولتی و مردمی آورده می‌شود.

به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا و برادر فیدل فقید به مجمع ملی کوبا گفته است: روح مبارزه‌جوی فیدل همواره یادآور انقلاب کوبا خواهد بود. بهترین راه برای یادآوری و پیمودن مسیری که فیدل کاسترو رفته، پیروی از مفهوم انقلاب است.

در این قانون جدید هنرمندان از به کار بردن شخصیت فیدل کاسترو در نمایش نامه‌ها، موسیقی‌ها، مطالب ادبی و سینما و سایر هنرهای بصری منع نشده‌اند. تصاویر وی در دفاتر، اماکن مطالعه و نهادها و سازمان‌های دولتی نگهداشته می‌شوند.

از زمان فوت فیدل کاسترو، تصویر بزرگی از وی در لباس نظامی و نشان‌های مخصوص با یک تفنگ و یک کوله پشتی از یک ساختمان در میدان انقلاب هاوانا آویزان شده است.

کاسترو که شخصیت پیشرو در جنگ سرد محسوب می‌شد در ۲۵ نوامبر ۲۰۱۶ در سن ۹۰ سالگی و هشت سال پس از انتقال قدرت به برادر کوچکترش رائول درگذشت.

کوبا در پی فوت فیدل کاسترو ۹ روز عزای عمومی اعلام کرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها