کد خبر: 378861
تاریخ انتشار :

محمد جواد لاریجانی: اشخاصی در لباس تاکسیران در زمان فتنه ‌شایعه‌پراکنی می‌کردند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدجواد لاریجانی ظهر امروز همزمان با یوم الله نهم دی‌ماه، در همایش بزرگ میثاق امت با ولایت در خمینی‌شهر اظهار داشت: خمینی‌شهر، شهری است که تعداد شهدای آن از چندین استان کشور بیشتر است و مردم این خطه انقلابی پای مکتب قرآن، اهل‌بیت و ولایت ایستاده‌اند.
به گزارش نامه نیوز، وی با بیان اینکه حادثه مهمی که در تاریخ کشور و انقلاب رخ داد، درس‌ها و عبرت‌هایی داشت، افزود: فتنه‌ای که در سال 88 با تمهیدات، پشتیبانی و حمایت‌های فراوان و صرف پول‌های کلان دشمنان نظام آمریکا، رژیم صهیونیستی، اروپا و بنی امیه زمان رخ داد برای ساقط کردن نظامی بود که به دنبال اقامه دین براساس مکتب اهل‌بیت است اما دشمنان در این فتنه شکست خوردند.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اضافه کرد: مهم است بدانیم چرا این انقلاب پیدا شد و چرا بعضی از کسانی که محب انقلاب و نظام بودند مشتبه شده و در این آزمایش راه توفیق چه بود و علت پیروزی ملت ایران نیز چه چیزی بود.
وی تصریح کرد: بصیرت کلیدواژه‌ای است که از این فتنه ظاهر شد و همانگونه که حضرت امام(ره) نظام اسلامی، ولایت فقیه، تئوری مقاومت در مقابل استکبار و مفاهیمی مشابه را به‌وجود آوردند و امروز باعث توفیق ملت است، رهبر معظم انقلاب نیز در دوران ولایت پرافتخارشان بخشی از مفاهیم مهم را احیا کردند که یکی از آنها بحث بصیرت است و این کلمه قرآنی و کلیدی بوده و در مکتب اهل‎‌بیت بصیرت دارای ویژگی خاصی است.
لاریجانی با تاکید بر اینکه اسلام بر بصیرت استوار شده است، خاطرنشان کرد: بصیرت در اسلام دارای چارچوب است و در مکتب اهل‌بیت بر اساس تفقه در دین عبور می‌کند و تفقه در دین مبتنی بر کتاب و عترت است.
وی اشاره کرد: فتنه در هر دورانی به شکل‌های مختلف بوجود می‌آید و باید مسلح باشیم به چارچوبی از بصیرت که ما را در مقابل فتنه نگه دارد و اولین جزء بصیرت این است که بدانیم در کجا و چه موقعیتی قرار داریم و این موضوع بسیار اهمیت دارد.
لاریجانی از جمله اقدامات دشمنان در زمان فعلی را القای تصویری به مسئولان کشور و القای تصویری دیگر به مردم برشمرد و ادامه داد: اگر مسئولان کشور احساس کنند که ته دره هستند یا برخی دیگر از مسئولان مطرح می کنند ما نمی‌توانیم برابر آمریکایی‌ها مقاومت کنیم و آنها می‌توانند تاسیسات نظامی ما را منهدم می‌کنند یا مغلوب شدن در برابر تحریم‌ها را مطرح می‌کنند، از تصاویر القایی دشمن به مسئولان نظام است که کاری حساب شده است.
وی با بیان اینکه از ارکان اولیه بصیرت شناخت توانمندی‌های خود بدون کم و زیادی است، اظهار داشت: اگر توانمندی‌ها را بیشتر از حد خودمان بدانیم با اشتباه روبه‌رو می‌شویم و اگر کمتر بدانیم به ذلت می‌افتیم.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه هشدار داد: القای تصویر دشمن در بین اقشار مختلف جامعه بسیار زیاد است که رسانه‌هایی جهت تبلیغات بسیاری برای القاهای بین مردم و مسئولان دارند.
وی با اشاره به اینکه رسانه‌هایی هستند و با دریافت مبالغی شروع به القای تفکرات و دروغ پراکنی می‌کنند، اضافه کرد: در زمان فتنه نیز شبکه‌هایی را ایجاد کرده بودند و در آن دوران اشخاصی را در لباس تاکسیران در شهرها پخش کرده تا بین مسافران شایعاتی را پخش کنند تا در ذهن مردم تصویری القا کنند که نمی‌شود اسلام و مکتب اهل‌بیت را احیا کرد.
لاریجانی بیان کرد: تمام قدرت‌های غربی و نوکران منطقه‌ای آنها و بنی امیه زمان در سوریه پیروز نشدند و کشور جمهوری اسلامی ایران در منطقه حرف اول را می‌زند.
وی با بیان اینکه در امور علمی، صنعت اتمی که با بعضی از عدم رعایت نظرات رهنمودهای رهبر معظم انقلاب آسیب دید، گفت: همه باید بدانند توانمندی اتمی ایران آسیب پذیر نیست.
لاریجانی عنوان کرد: دشمنان در آینده نه چندان دور متوجه خواهند شد که چه جریان عظیم اتمی وجود دارد و در منطقه غرب آسیا تنها کشوری که هزاران خانه چراغش با راکتور اتمی روشن می‌شود جمهوری اسلامی است و فناوری بومی آن را در دست داریم.
وی برجام را بیانگر نگرانی دشمنان اسلام از سربلندی و پیروزی جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: به قولی آنها دیدند قد ملت بلند شده و خواستند تا پاهایمان را کوتاه کنیم، باید به دشمنان گفت که قد ملت با برجام کوتاه نمی‌شود و این چیزی است که دشمن از آن هراس دارد.
دبیر حقوق بشر قوه قضائیه خاطرنشان کرد: تمام عزت امروز ملت و امنیت کشور ایران از مکتب اسلام ناب محمدی بوده و از این ریسمان الهی جدا نخواهیم شد و شناخت این توانمندی‌ها نشانه‌های بصیرت است.
وی ادامه داد: رکن دیگری از بصیرت شناخت وظیفه و قیام برای انجام وظیفه به اندازه و به موقع است که انسان بصیر با بی بصیرت در انجام عمل به موقع و به اندازه تفاوت پیدا می‌کند.
همچنین لاریجانی سومین رکن بصیرت را شاخصه‌های اقامه دین در مکتب اهل‌بیت، ولایت خواند و افزود: باید نسبت به حکومت حساس باشیم، بزرگترین یادگاری امام راحل احیای اصل ولایت فقیه است.
وی اضافه کرد: باید ولی فقیه را بشناسیم و حق ولی امر بر مردم این است که از او حمایت کنند و در مقابل تهاجم بر وی ایستادگی کنیم، حق مردم بر ولی امر نیز حفاظت از دین و هدایت به راه صحیح است و این حقوق از اساس حقوق شهروندی است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به در پیش بودن انتخابات96 بیان کرد: انتخابات یعنی حقی که ولی فقیه به ملت داده تا بازوان ولی امر توسط مردم برگزیده شوند که بدون مردم اقامه دین امکان پذیر نیست.
وی خاطرنشان کرد: کسی که در همه سطوح دولت، مجلس، قوه قضاییه مسئولیت دارد باید احساس کند بازوی ولی فقیه است که مشروعیت عملش از این احساس وظیفه به‌دست می آید و جناح سیاسی در این تفکر مطرح نیست.
لاریجانی تصریح کرد: کسی نمی‌تواند به درستی انجام وظیفه کند درحالی‌که با ولی فقیه مشکل دارد و باید مسئولیتی که دارد را کنار گذارد و خود را صادقانه عقب بکشد.
وی تاکید کرد: مردم باید بدانند فتنه‌ای شبیه فتنه88 مانند فتن دیگر که از انحراف در فکر اسلامی و دین شروع می‌شود و به نفاق سیاسی در عمل تبدیل و به خروج علیه امام عادل ختم می‌شود در راه است که این چرخه اتفاق افتاده و منافقین نیز بر این شکل به وجود آمدند.
لاریجانی ادامه داد: حماسه 9دی که به صورت مردمی در کشور برگزار شد و یاد این روز بزرگ گرامی داشته می‌شود، به دلیل تبیین مسائل و بصیرت در برابر فتنه احتمالی است.
وی با بیان اینکه برخی در نزدیکی گرامیداشت 9دی می‌گویند حرف‌های تفرقه انگیز بیان نشود، هشدار داد: این افراد با تفکراتی که مطرح می‌کنند، قرآن سر نیزه کرده‌اند و شک برانگیز است که باید به آنان پاسخ داد، بصیرت در برابر فتنه بحث تفرقه نیست بلکه احیای اصل مکتب اهل‌بیت و از وظایف ملت نسبت به ولایت است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با مطرح کردن اینکه فتنه نیروهای انقلاب را در مقابل ولایت، اسلام و اهل بیت قرار داد، تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری فرصتی است تا حق خود را به ولایت فقیه ادا کنیم و باید با این نیت همه وارد انتخابات شویم.
وی اظهار داشت: نباید حرف‌های شعاری از زبان رهبری زد و به گونه‌ای دیگر، عمل و فرمایشات ولی فقیه را انجام نداد که به دور از جناح بندی‌های سیاسی، چنین شخصی را در انتخابات نمی‌خواهیم.
به گزارش تسنیم، مردم انقلابی و شهید پرور خمینی شهر به مناسبت حماسه بزرگ یوم الله 9دی، پس از تجمع در زیارتگاه شهدای گمنام غواص پارک پیروزی این شهر مسیری را تا همایش میثاق امت با ولایت در مهدیه خمینی شهر، راهپیمایی کرده و با سردادن شعارهایی خواستار رسیدگی به پرونده سران فتنه88 شدند تا درس عبرتی برای دشمنان داخلی باشد.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها