کد خبر: 379488
تاریخ انتشار :

قالیباف: ترافیک مصنوعی تهمت و دروغ بود/ وعده معاون رییس جمهور برای پرداخت سهم شهرداری از محل جرایم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم بهره برداری از 65 واگن قطار و لوکوموتیو مترو گفت: واقعیت این است که امروز در همه بخش های شهرداری تهران در زمینه های مختلف از جمله خدمات شهری، عمرانی و ... تلاش های زیادی در حال انجام است اما این تلاش در مجموعه مترو مضاعف‌تر است.
به گزارش نامه نیوز، وی با بیان اینکه امروز 21 هزار نفر در سه شیفت کاری در مجموعه مترو مشغول به ساخت هستند، تصریح کرد: با وجود همه مشکلات سعی داریم که در امر ساخت و ساز زیرساخت‌ها خللی ایجاد نشود.
شهردار تهران ساخت مترو را با وجود همه مشکلات اقدامی کم نظیر توصیف کرد و گفت: شما می‌توانید میزان ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی در شهر تهران را با سایر کلانشهرهای دیگر مقایسه کنید و با این مقایسه به حرکت جدی که در حال اجرا از سوی فرزندان شما در شهرداری تهران است پی می‌برید.
وی با بیان اینکه با همه مشکلاتی که در بخش ساخت و تأمین اعتبارات واگن‌ها روبرو هستیم، کارگران در دو شیفت کاری مشغول به کار هستند، افزود: من الان و در حاشیه بازدید به مدیرعامل شرکت واگن سازی پیشنهاد دادم که با توسعه فضا و نیروی انسانی، تحویل واگن‌های جدید که در انتهای اسفند ماه انجام می‌گیرد را به اول ماه اسفند موکول کند تا در خریدهای شب عید مردم مشکلی در سوار شدن و استفاده از مترو نداشته باشند که این نیازمند تلاش شبانه روزی کارگران است.
قالیباف با اشاره به سرعت ساخت مترو در تهران تصریح کرد: این در حالیست که مترو از تحریم‌ها تاثیر پذیرفته است؛ اما به دلیل نگاه به درون خودکفایی، توجه به سرمایه، اعتماد به نیروی انسانی و تکیه به ظرفیت‌های داخلی نه تنها تحریم هیچ اثری در توسعه مترو نداشته؛ بلکه باعث رونق کار نیز شده است.
وی با بیان اینکه ده‌ها دلیل در طول این سالیان داشتیم که کار ساخت و توسعه مترو را متوقف کنیم گفت: اما نه تنها کار متوقف نشد بلکه با تاکید بر توان نیروی انسانی داخلی چرخ مترو به بهترین شکل چرخید و شاهد هستید که 20 سال طول کشید و تنها 34 ایستگاه مترو ساخته شود اما طی 10 سال اخیر تعداد ایستگاه‌ها به عدد 106 رسید و این نشان می‌دهد که ارزش و کرامت مردم را در همه امور خود مد نظر قرار می‌دهیم.
شهردار تهران افزود: اگر مسئولان به حقوق حقه شهروندی اعتقاد دارند و بر آن تاکید می‌کنند باید بدانند که از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندان شرط حیات و زندگی است گفت: امروز بدون شک آلودگی هوا شرایط زندگی و سلامت مردم را به خطر انداخته است و باید برای اجرای این حق ابتدایی زندگی شرایطی را فراهم کنیم تا مردم بتوانند به راحتی در این شهر سالم زندگی کنند اما متاسفانه ناکارآمدی، سوء مدیریت و عدم حمایت سبب شده که عرصه تنگ‌تر شود.
وی با اشاره به لزوم حمایت دولت از خرید واگن و فاینانس 1000 واگن تا آخر سال گفت: زیرساخت‌های مترو با صرف هزینه‌های زیاد آماده است اما نیازمند واگن هستیم تا ظرفیت جابجایی مسافر افزایش یابد و با اضافه شدن 1000 واگن تعداد جابجایی مسافران به شش میلیون سفر می‌رسد که دولت حداقل فاینانس که اعتبار تعهد قانونی است را بدهد.
وی با اشاره به عدم پرداخت 1 میلیون دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای ساخت و توسعه مترو گفت: بر اساس مصوبه مجلس دولت باید از محل صندوق ذخیره ارزی 1 میلیارد دلار به شهرداری تهران بدهد اما با وجود آنکه پول در صندوق موجود است این کار را انجام نمی دهد و تازه متاسفانه برخی‌ها هم آدرس‌های غلط به مردم می‌دهند و یک واژگان به نام ترافیک ساختگی را جعل کرده‌اند.
وی با بیان اینکه ساخت عبارت ترافیک مصنوعی به عقل جن هم نمی‌رسد گفت: نمی‌توان کلمه انسان به آنها گفت چرا که هیچ کسی ترافیک ساختگی درست نمی‌کند و این کلمه از آن دسته حرف‌هایی است که وقتی قافیه تنگ می‌آید و دیگر صحبتی ندارند، مطرح می‌کنند و این حرف درستی نیست و این تهمت و دروغی است که زده شده.
وی با انتقاد از روند کند خروج خودروهای فرسوده گفت: چطور وارد شدن خودرو به شهر به راحتی صورت می‌گیرد و در شرایطی که می‌توانستند وام را برای کارهای تولیدی و یا ازدواج بدهند آن را به خرید خودرو دادند اما این وام به مترو که همان ریل حمل و نقل عمومی است نرسید و متاسفانه دارایی و ثروت را با وجود نیازهای فراوان در جای ضروری هزینه نکردند و این در حالیست که می‌توانستند با همین وام خودروهای فرسوده را از رده خارج کنند.
وی در مورد وضعیت موتورسیکلت‌های آلاینده نیز گفت: هر موتورسیکلت به شرط آنکه استاندارد نیز باشد به اندازه 5 خودرو آلودگی ایجاد می‌کند و نگاه کنید ببینید که چه اقدامی در راستای خروج آنها انجام شده و چه اقدامی در راستای تبدیل موتورها به برقی و ارائه تسهیلات صورت گرفته در حالیکه ما طرح خود را در مورد موتورسیکلت‌ها به طور مشخص و در بعد کمی و کیفی ارائه کردیم.
همچنین محمد باقر قالیباف در حاشیه این بهره برداری در جمع خبرنگاران در مورد دیدار اخیرش با معاون رئیس جمهور گفت: دکتر نوبخت قول داده است که تا پایان سال سهم شهرداری از محل جرایم راهور که مدت‌ها است پرداخت نشده، پرداخت شود.
وی همچنین در مورد واریز عوارض شهرداری‌ها به خزانه دولت چه در لایحه بودجه 96 و برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته گفت: این مسئله که عوارض یک شهر به حساب خزانه ریخته شود قانونی نیست و ما نمی‌توانیم عوارض یک شهر را برای بهبود امورات یک شهر دیگر صرف کنیم. هر چند که معتقدم باید برای توسعه سایر شهرها نیز کمک‌هایی انجام شود اما مخالف دولتی شدن شهرداری‌ها هستم.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها