کد خبر: 381739
تاریخ انتشار :

روحانی: تروریسم معضلی برای افغانستان و کل جهان است/ عبدالله عبدالله: مردم افغانستان هرگز کمک‌های آیت‌الله هاشمی را فراموش نمی‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در دیدار "عبدالله عبدالله" رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان که برای ابراز تسلیت دولت و ملت افغانستان به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، در صدر هیاتی در تهران حضور یافته است، ابراز امیدواری کرد با تقویت ثبات سیاسی و وحدت در افغانستان، بتوان پروژه های مشترک را هر چه سریعتر اجرایی نمود.

به گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس جمهوری با قدردانی از تسلیت دولت و ملت افغانستان ، اظهارداشت: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی از استوانه ها و ستون های ایران اسلامی بودند که در مسایل منطقه ای و بین المللی و از جمله در موضوع افغانستان ، پیوسته برای تقویت صلح و ثبات آن کشور تلاش می کردند و امیدوارم همگان بتوانیم همان مسیر و راه را در تلاش فیمابین ادامه دهیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی در کنار مردم و دولت افغانستان بوده و خواهد ماند.

رییس جمهوری با اشاره به چارچوب های مناسبی که برای توسعه همکاری های دوجانبه ترسیم شده است ، گفت: توسعه بندر چابهار و تقویت شبکه های ریلی و از جمله اتصال راه اهن ایران به هرات می تواند به توسعه همکاریهای تهران - کابل شتاب بیشتری ببخشد. دکتر روحانی در ادامه تروریسم را معضلی نه تنها برای افغانستان بلکه برای کل جهان برشمرد و بر ضرورت مقابله آن تاکید کرد.

"عبدالله عبدالله" رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز در این دیدار با ابلاغ پیام تسلیت دولت و ملت کشورش به مناسبت درگذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی شناخته شده برای مردم افغانستان است و مردم ما هرگز کمکهای ایشان بویژه در دوران سخت را فراموش نمی کنند.

رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت داخلی و روند مذاکرات صلح در کشورش اظهارداشت: ایران همواره یار دولت و مردم افغانستان بوده و دولت ما مصمم است که روابط خود را در همه عرصه ها با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دوست و برادر توسعه دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها