کد خبر: 382382
تاریخ انتشار :

دوترته: لازم باشد برای مقابله با قاچاقچیان منع آمد و شد اعمال می‌کنم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رودریگو دوترته، رییس جمهوری فیلیپین از زمان به دست گرفتن قدرت در کشور در اواسط سال گذشته میلادی نبرد خود را علیه قاچاق چیان مواد مخدر آغاز کرده است.

به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، نهادهای حقوق بشری می‌گویند از ژوئیه 2016، بیش از 6000 تن در جریان این کمپین کشته شده‌اند.

دوترته در جریان سخنرانی در جمع اعضای اتاق بازرگانی در داوائو گفت: من قسم خوردم که از کشور در مقابل هرگونه تهدیدی حفاظت کنم حال این تهدید می‌خواهد مواد مخدر باشد یا چیزی دیگر.

وی ادامه داد: اگر وضعیت قاچاق مواد مخدر رو به وخامت برود، دست به اعمال حکومت نظامی می‌زنم. هیچ کس نمی تواند من را متوقف کند حتی دادگاه عالی و کنگره هم نمی‌توانند این کار را انجام دهند. کشور من از هر چیزی عبور می‌کند و محدودیت‌ها را پشت سر می‌گذارد.

در همین حال، رییس جمهوری فیلیپین به سربازان ارتش این کشور دستور داده تا افراط گرایانی را که با گروگان هایشان فرار کرده‌اند مستقیما هدف بگیرند تا از گروگان گیری گسترده در دریا جلوگیری به عمل آید.

وی همچنین تلفات غیرنظامیان در این نوع حملات را خسارات ناخواسته دانست و گفت: من از نیروی دریایی و گشت ساحلی خواسته ام تا این افراط گرایان و گروگان‌های همراه آنها را هدف بگیرند. آنها گروگان و غیرنظامی هستند می‌دانم اما این خسارات ناخواسته در چنین حملاتی است که باید متحمل شویم!

رییس جمهوری فیلیپین همچنین در جمع تجار در داوائو گفت که این اقدام از سوی سربازان ارتش و گشت ساحلی برای عدم تحمیل باج به دولت در ازای آزادی گروگان‌ها صورت می‌گیرد.

گروه شبه نظامی ابوسیاف فیلیپین،‌بیشتر درآمد خود را از طریق باج‌های دریافتی برای آزادی گروگان‌هایش به دست می آورد و براساس تخمین‌های دولت فیلیپین مشخص شده که این گروه شبه نظامی در شش ماهه نخست 2016 از طریق آدم ربایی ها 3 / 7 میلیون دلار درآمد داشته‌اند.

این گروه شبه نظامی بیشتر قایق‌های کندرو را در مرز آبی شلوغ و پر رفت و آمد در جنوب فیلیپین، مالزی و اندونزی هدف حملات خود قرار می‌دهد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها