کد خبر: 383677
تاریخ انتشار :

لحظه به لحظه با سومین روز حادثه پلاسکو/ اعطای وام 300 میلیونی به واحدهای آسیب دیده پلاسکو/ تعطیلی دو مدرسه نزدیک به ساختمان پلاسکو در روز یکشنبه/ مصدومان «پلاسکو» ۱۴۵ نفر شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حادثه پلاسکو، در حالی وارد سومین روز خود شد که عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد و سرعت بیشتری هم گرفته است.

به گزارش نامه نیوز، با افزایش سرعت آوار برداری در ضلع شمالی این ساختمان بار دیگر شعله های اتش قابل مشاهده شد بر این اساس آتش نشانان ضمن آوار برداری مشغول خاموش کردن شعله‌ها هستند.
عملیات جستجو و آواربرداری در ضلع جنوبی ساختمان پلاسکو، در حالی ادامه دارد که با وزش باد و بلندکردن آوار شعله‌های آتش زبانه می کشد.
به نوشته ایسنا، با گذشت بیش از 45 ساعت از حادثه پلاسکو، عملیات جستجو و آواربرداری به رغم سختی و همه پیچیدگی‌ها ادامه دارد و ماموران با تمام انگیزه تلاش و فعالیت می‌کنند.
لحظاتی پیش دستگاه‌های مکانیکی برای آواربرداری کار خود را متوقف کردند تا گروههای امدادی با استفاده از گوشی‌های زنده‌یاب نسبت به پیدا کردن احتمالی افراد زنده در زیر آوار اقدام کنند.
در پارکینگ ساختمان پاساژ کویتی‌ها پیش از این تونلی زده شده بود که گفته می‌شود اکنون از آن صدایی به گوش رسیده است که این امر احتمال زنده ماندن فرد یا افرادی در زیر آوار را قوت بخشیده است.
** ۰۲:۴۴ استقرار ۴ اکیپ نقشه برداری جهت ارزیابی تغییرات سازه‌های مجاور پلاسکو
چهار اکیپ از مهندسان نقشه‌برداری با در اختیار داشتن تجهیزات لازم جهت ارزیابی تغییرات سازه‌های مجاور پلاسکو، در اطراف این ساختمان مخروبه مستقر شده‌اند.
در پی وقوع حادثه ریزش ساختمان تجاری پلاسکوی تهران، اکیپ‌های مختلفی از مهندسان نقشه‌برداری جهت محاسبه میزان لرزش و نشست این ساختمان در نقاط مختلفی از محل حادثه مستقر شده‌اند. مهندسان نقشه‌برداری توسط دوربین‌های خود، نوسانات سازه‌های مجاور ساختمان تخریب‌شده پلاسکو را لحظه به لحظه مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
همچنین، طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با تایید پیداشدن پیکر دوم در زیر آوار ساختمان پلاسکو به ایسنا گفت: ۲ نفر دیگر نیز پیدا شدند که مجموعا ۴ پیکر در زیر آوار ساختمان پلاسکو پیدا شده است.
تاکنون چهار پیکر از زیر آوار پلاسکو کشف و خارج شده که با احتساب یک آتش‌نشانی که روز گذشته در بیمارستان درگذشت، می‌توان گفت که شمار قربانیان پلاسکو تا این لحظه ۵ تن است. معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان تهران از ردیابی ۴ دستگاه زنده‌یاب این جمعیت در موتورخانه ساختمان پلاسکو خبر داد. مرتضی مرادی‌پور با اعلام این خبر افزود: با گذشت ۴۸ ساعت از حادثه ریزش ساختمان پلاسکو و پس از آورابرداری‌های مداوم و بی‌وقفه همکاران آتش‌نشانی، چهار دستگاه زنده‌یاب هلال‌احمر سیگنال‌هایی از سمت موتورخانه پلاسکو دریافت کردند. در ادامه اخبار لحظه به لحظه از عملیات آوار برداری و جستجوی اجساد و افراد احتمالی زنده در زیر آوار را می خوانید: -حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در محل حادثه پلاسکو حضور پیدا کرد.

-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌های این وزارتخانه برای تولید‌ی‌ها و کارگران بیکار شده پلاسکو گفت: به دارندگان کارگاه‌های تولیدی در پلاسکو با هماهنگی استانداری وام 100 میلیونی با بهره 4 درصد داده می‌شود.

-سخنگوی سازمان آتش‌نشانی:اعلام سیگنال همواره به معنای وجود افراد زنده نیست

-هم‌اکنون حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو به منظور ارزیابی وضعیت و انجام اقدامات لازم، در محل حادثه ساختمان پلاسکو حضور یافت.

- بیمه‌گزاران بیمه دانا در حادثه پلاسکو می‌توانند از امروز با در دست داشتن اسناد و مدارک لازمه به شعب این بیمه‌نامه در سطح شهر تهران مراجعه کنند.

-رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی شهادت تعدادی از عزیزان ایثارگر و فداکار آتش‌نشان در حادثه پلاسکو را تسلیت گفت و با ادای احترام به آن‌ها تاکید کرد: یاد عزیزان ایثارگر و شهید این حادثه برای همیشه زنده خواهد بود .

-یک کپسول هوا در عملیات آواربرداری یافت شده، که مربوط یه یکی از آتش نشان ها است اما همچنان پیکری کشف نشده است و جست و جو ادامه دارد.

-دادستانی تهران دستور تخلیه پاساژ کویتی ها را صادر کرده است تا در صورت لزوم عملیات تخریب انجام شود.

-فرمانده عملیات پلاسکو: زیر زمین پلاسکو کامل تخریب نشده و احتمال دارد تعدادی آنجا پناه گرفته باشد

-وزارت خارجه فرانسه با انتشار پیامی، با خانواده‌های قربانیان حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران در اثر آتش‌سوزی ابراز همدردی کرد

-بوسه آتش‌نشان بر تجهیزات و کپسول اکسیژن همکارش که از زیر آوراها بیرون آمد.

-با کشف ۲ کپسول مربوط به آتش‌نشان‌های مفقودی، عملیات آواربرداری مکانیزه در جبهه جنوبی برای دقایقی متوقف شده است. -آتش‌نشان‌ها به صورت دستی در حال کندوکاو هستند. -تصویری از پیدا شدن یک كپسول دیگر اكسيژن میان آوار

-سخنگوی اورژانس تهران: دقایقی پیش یک كپسول دیگر اكسيژن میان آوار پيدا شد ولی هنوز مصدومی یافت نشده است

-طلایی عضو شورای شهر تهران: ما صدها ساختمان مثل پلاسکو در تهران داریم

-رییس پارلمان گرجستان حادثه ساختمان پلاسکو را تسلیت گفت

-رئیس جمهور ارمنستان در پیامی به همتای ایرانی خود حادثه پلاسکو را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت/فارس

-فرمانده عملیات پلاسکو: زیرزمین پلاسکو کامل تخریب نشده و احتمال دارد تعدادی آنجا پناه گرفته باشند

-رئیس شورای شهر تهران آمار رسمی آتش‌نشان‌های محبوس را ۱۵ نفر اعلام کرد.

- قائم مقام شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: با معرفی نقطه جدیدی توسط شهرداری کار تونل‌زنی در یک منطقه جدید با نیروهای متخصص و تجهیزات شرکت آب و فاضلاب آغاز شده است.

-راه زیرزمین به طبقات زیرین پلاسکو باز شد

-معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به ضرورت بررسی چرایی رخ دادن حادثه پلاسکو، گفت که مسائل مربوط به این حادثه و موضوعات پس از آن در دولت بررسی خواهد شد.

- پیکر یک شهید دیگر نیز از زیر آوار بیرون کشیده شد/ تاکنون پیکر سه شهید پیدا شده است.

سخنگوی آتش نشانی: -احتمال زنده بودن کسی در طبقات پایین وجود ندارد. - ۵ ، ۶ متر در ۳ نقطه تونل کنده شد ولی متاسفانه به بن‌بست خوردیم اما چیزی پیدا نشد. -روند تونل‌سازی همچنان ادامه دارد. در حال حاضر ۴ دستگاه بیل مکانیکی در حال حفر تونل هستند.

-رئیس‌جمهور آذربایجان در پیامی به همتای ایرانی خود حادثه پلاسکو را تسلیت گفت.
-سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو از قابل شناسایی بودن پیکرهای خارج شده از زیر آوار خبر داد.

- سخنگوی اورژانس تهران از افزایش تعداد مصدومان حادثه پلاسکو به 145 نفر خبر داد.

-سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با تکذیب خبر پیدا کردن راه نفوذ به آوار از طبقات زیرین گفت: عده ای از افراد مدعی شناخت محدوده بودند و اعلام کردند که با کندن زمین در نقاطی که نشان داده بودند می توان به طبقات زیرین نفوذ پیدا کرد که تمامی این موارد اشتباه بود.

- علی لاریجانی، رئیس مجلس در محل حادثه پلاسکو حاضر شد

رئیس کل بانک مرکزی از اعطای تسهیلات 300 میلیون تومانی به هر یک از واحدهای آسیب دیده در حادثه پلاسکو خبر داد.

رییس آموزش و پرورش منطقه 12 شهر تهران از تعطیلی دو مدرسه نزدیک ساختمان پلاسکو در روز یکشنبه سوم بهمن ماه خبر داد. یک مسئول اورژانس عدد مصدومان حادثه پلاسکو را ۱۴۵ نفر عنوان کرد.

به روز می شود...

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها