کد خبر: 383931
تاریخ انتشار :

4 روز بی‌خبری از قهرمانان پلاسکو/ تکذیب کشف پیکر سومین آتش نشان/ آوار برداری همچنان ادامه دارد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عملیات آتش‌نشانان و دستگاه‌های امدادی در محل حادثه وارد چهارمین روز خود شد. این عملیات همچنان ادامه دارد و آن طور که مسئولان مربوطه گفتند احتمالا تا روزهای پایانی هفته همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش نامه نیوز، تا کنون تنها منابع رسمی از خروج پیکر دو تن از شهدای آتش‌نشان از زیر آوار حکایت دارند و پیکر ۱۳ تن همچنان خارج نشده است. البته علاوه بر آن ۱۵ آتش‌نشانی که به تایید سخنگوی آتش‌نشانی زیر آوار محبوس مانده‌اند، حدود ۱۰ تن دیگراز شهروندان نیز در زیر آوار پلاسکو محبوس شده‌اند که عملیات برای یافتن آنان همچنان ادامه دارد.

تونل‌هایی با استفاده از ساختمان‌های مجاور پلاسکو برای دسترسی به زیرزمین این ساختمان حفر شده اما تا کنون خبر امیدوار کننده‌ای از آن منتشر نشده است. با این وجود عملیات هنوز در این تونل‌ها ادامه دارد. در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از آوار ساختمان پلاسکو برداشته شده و عملیات با سرعت بیشتری نسبت به روز نخست پیش می رود.

محدودیت‌های ترافیکی در چهارمین روز از حادثه همچنان در معابر اطراف ساختمان پلاسکو ادامه خواهد داشت، اما اجازه تردد به عابران پیاده داده شده است.

دستگاه‌های بیل مکانیکی بر روی آوار به جا مانده از ساختمان پلاسکو همچنان در حال آواربرداری هستند.

در گزارش زیر، آخرین خبرهای روز چهارم حادثه به روز می‌شود:

* *08:06:فعالیت شبانه‌روزی امدادگران و نجاتگران هلال احمر در حادثه پلاسکو

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر در خصوص انتقادات مطرح شده به نحوه اطلاع رسانی در حادثه پلاسکو، گفت: آقای ملکی به عنوان فردی که متخصص حوزه آتش‌نشانی و اطفای حریق بود، به عنوان سخنگوی ستاد مدیریت بحران آتش سوزی پلاسکو انتخاب شد. آنچه در مورد ایشان مهم است این است که تزریق روحیه امید به مردم از دقایق اولیه توسط ایشان صورت گرفت، حتی بعد از پیدا شدن پیکر دو تن از آتش‌نشانان از زیر آوار این روحیه توسط ایشان حفظ شد.

**07:57:سیگنال‌هایی که دستگاه‌های زنده‌یاب ثبت کردند،کاذب بود

مسوول عملیات هلال‌احمر در سانحه پلاسکو،درخصوص برخی اظهارات مبنی بر دریافت سیگنال توسط دستگاه‌های زنده‌یاب از زیر آوار ساختمان پلاسکو گفت: سیگنال‌های گرفته شده کاذب بود و از افراد زنده در زیر آوار نیست. یکی از مشکلات ما در محل حادثه این است که برای دریافت سیگنال باید سکوت کامل برقرار باشد.

** 07:12: آوار بتون و میلگرد در پلاسکو

به گزارش ایسنا، در چهارمین روز وقوع حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، با توجه به امدادرسانی‌هایی که در سه روز گذشته صورت گرفته، از میزان آهن‌آلات سنگین تا حد چشم‌گیری کاسته شده است. در حال حاضر نسبت به روزهای گذشته از آهن‌آلات قطور در پلاسکو خبری نیست و بیشتر شاهد آوار بتون و میلگرد هستیم.

در بخش جنوبی پلاسکو با کمک دو بیل مکانیکی و لودرها، آوارها منتقل شده و توسط کامیون‌ها از منطقه خارج می‌شود. هر ۱۰ الی ۱۵ دقیقه یکبار، کامیون‌های ۲۰ یا ۳۰ تنی برای حمل نخاله‌ها از منطقه خارج می‌شوند.

دود ناشی از آتش نهفته در زیر پلاسکو همچنان ادامه دارد، اما نسبت به روزهای گذشته از میزان آن تا حد چشم‌گیری کاسته شده است.

** 06:16: دود برخاسته از پلاسکو همچنان نفس‌گیر است

به گزارش ایسنا، از ساعت ۴ بامداد تلاش کارشناسان عملیات پلاسکو بر این بود که از طریق لیزر برخی سازه‌های آهنی را برش زنند. در حال حاضر سازه‌های آهنی سنگین بیشترین مشکل را برای آتش‌نشانان و امدادگران جهت دستیابی به محبوسین پلاسکو ایجاد کرده و کار را سخت و دشوار کرده‌ است.

تلاش امدادگران بر این است که سازه‌های آهنی را به هر شکلی که شده برش ‌داده، کوچک کرده و بیرون کشند و این کار توسط قیچی‌های غول‌پیکر صورت می‌گیرد. هم‌زمان با این کار، در ضلع‌های مختلف پلاسکو، آواربرداری توسط گروه‌های آتش‌نشان در حال انجام است.

در این میان آن‌چه کار آتش‌نشانان را با سختی روبرو می‌کند، دود ناشی از آتش نهفته زیر پلاسکو است که بسیار نفس‌گیر شده و گروه‌های امدادی را با مشکل مواجه کرده است. آتش‌نشانان سعی دارند با آب‌پاشی، ضمن کاهش حرارت آتش‌نهفته و کاهش دود، وسعت دیدی برای ادامه فعالیت ایجاد کنند.

** 04:15: افزایش سرعت آواربرداری "پلاسکو"/احتمال ادامه عملیات تا روزهای آتی

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا مستقر در محل حادثه پلاسکو، درباره آخرین وضعیت آواربرداری اظهار کرد: عملیات آواربرداری با سرعت بیشتری در حال انجام است و پس از آن که سازه فلزی از روی آوار برداشته شد، این سرعت افزایش یافت.

ملکی با بیان اینکه در حال حاضر هم‌زمان چندین دستگاه بیل مکانیکی، چنگک، قیچی مکانیکی و بولدوزر در حال انجام عملیات در محل هستند، گفت: حدود ۵۰ درصد آوار برداشته شده و عملیات جست‌وجو برای خارج کردن پیکر شهدای آتش‌نشان همچنان ادامه دارد.

ملکی با بیان اینکه آخرین‌ آمارها تا کنون همان خروج پیکر دو آتش‌نشان از زیر آوار است، گفت: به نظر می رسد که عملیات طی روزهای آتی‌ نیز ادامه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عملیات آوار برداری در بخش شرقی و جنوبی ساختمان پلاسکو با سرعت بیشتری در حال انجام است، گفت: در ضلع غربی نیز به دلیل سقوط نمای ساختمان بر روی آوار، ‌عملیات کمی کند پیش می‌رود و امدادگران در حال برش اسکلت فلزی و انجام آواربرداری هستند که بخشی از اسکلت فلزی نیز بریده شده است.

** 03:20: با حادثه رخ داده برای آتش‌نشانان، امروز در بسیاری از ماشین‌های آتش‌نشانی پارچه سیاه و گلایل‌های سفید نصب شده و این ماشین‌ها در ایستگاه‌ها و همچنین محل حادثه مستقر شدند و به این ترتیب با جانباختگان این حادثه و خانواده‌هایشان همدردی شد.

** 01:49: در ضلع جنوبی ساختمان پلاسکو و در خیابان جمهوری، قیچی‌های مکانیکی قطعات فلزی آوار را به کامیون‌ها می‌ریزند و ده‌ها کامیون از محل خارج شده است.

-یکی از آتش‌نشا‌نان زیر آوار پلاسکو در مسابقه شبکه نسیم/فیلم ( اینجا ) -آتش‌نشانی: زمانی‌که می‌خواستم پلاسکو را ایمن کنیم، نماینده مالک با بلندگو از کسبه می‌خواست همکاری نکنند -معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات تخصصی از اعزام تیمی از متخصصان این شرکت برای مشارکت در عملیات آواربرداری ساختمان پلاسکو تهران خبر داد. -رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران گفت: از ۱۷ هزار واحد تجاری فعال بازدید شده، سه‌هزار مورد اخطار رعایت نشدن اصول ایمنی دریافت کردند که همین حالا اگر اتفاقی رخ دهد، فجایع بزرگتری به وقوع خواهد پیوست. - رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه شورای امنیت کشور و توضیحات وزیر کشور درباره ابعاد حادثه پلاسکو خبر داد. -مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به اینکه تنها کارگرانی که بیمه تأمین اجتماعی بوده اند بیمه بیکاری می گیرند گفت:کارگرانی که در طول فعالیت خود بیمه تأمین اجتماعی نداشتند نمی توانند از دریافت بیمه بیکاری بهره مند شوند. -مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با ابراز همدردی با خانواده بزرگ شهرداری تهران و به ویژه خانواده های داغدار شهدای آتش نشان اعلام کرد: شهدای آتش نشان در قطعه 50 بهشت زهرا (س) دفن می شوند. -ثانیه های پایانی پلاسکو از زبان یکی از کسبه/فیلم ( اینجا ) -دانش‌آموزان شين‌آبادی براي ابراز همدردی در محل حادثه پلاسکو حاضر شدند - تا اطلاع ثانوی، فروش طرح ترافیک روزانه ممنوع شد. -اخذ نمونه DNA از 13 تن از خانواده‌های مفقود شده در پلاسکو -پيدا شدن دو كپسول اتش نشانی ديگر از ضلع شمال غربی پلاسكو -آتش نشانان بر آوار پلاسکو فائق آمدند -سخنگوی آتش نشانی: به یقین رسیدیم که کسی در موتور خانه پلاسکو نیست - پیکر یکی دیگر از جانباختگان پلاسکو از زیر آوار خارج شد. - تکذیب کشف پیکر سومین آتش نشان/ آوار برداری همچنان ادامه دارد -مراجعه 310 کارگر پلاسکو به منظور برقراری بیمه بیکاری تاکنون - بازدید جانشین فرمانده ناجا از محل حادثه پلاسکو -جانشین فرمانده ناجا گفت: همراه هر کامیونی که آوارها را جابجا می‌کنند یکی از نیروهای انتظامی حضور دارد و آن را به محوطه بزرگ و محافظت شده‌ای هدایت می‌کند تا اموال مردم پس از آواربرداری از آنجا احصا شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها