کد خبر: 384081
تاریخ انتشار :

دولت مصر ملزم به شکایت از اسرائیل شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دادگاه مذکور طی حکمی اعلام کرد که دولت بر اساس قانون اساسی ملزم به دفاع از حقوق شهروندان در رویارویی با کشورهای خارجی به ویژه در مواردی است که اصول قانون بین‌المللی حق شکایت از کشورهای خارجی را برای افراد در نظر می‌گیرد.

به گزارش نامه نیوز، دادگاه اداری تاکید کرد که دولت مصر باید تمامی تدابیری را اتخاذ کند که ضامن حفظ حقوق شهروندان عادی مصری یا نیروهای مسلحی باشد که در اسارت یا کشته یا شکنجه شدند یا حقوقی از آنها که قانون بین‌المللی و توافق‌های بین‌المللی برای آنها در نظر می‌گیرد، نقض شده است.

دادگاه تاکید کرد که با گذر زمان این جنایت‌ها به بوته فراموشی سپرده نمی‌شود و حق شهروندان یا دولت برای دریافت غرامت زیر پا گذاشته نمی‌شود.

دادگاه اعلام کرد که کنوانسیون چهارم ژنو مکانیزمی را فراهم می‌کند که اسرائیل را مجبور به تحقیقات درخصوص مجرمان جنگی از میان اسرائیلی‌ها می‌کند که مرتکب جنایت‌هایی علیه اسیران، غیرنظامیان شده‌اند و باید آنها را به خاطر آن جنایت‌ها محاکمه کند.

دعوی قضایی در سال ۲۰۰۱ از سوی اسیران جنگ ۱۹۵۶ و ۱۹۶۷ و خانواده‌های آنها اقامه شد و آنها از دولت مصر خواستند تا به شکایت از اسرائیل در عرصه بین‌الملل بپردازد و حقوق آنها به دلیل شکنجه‌ها در داخل زندان‌های اسرائیل در هنگام آن جنگ احقاق شود. کسانی که این دعوی را اقامه کرده بودند، اعلام کردند که فیلم‌های مستندی را در اختیار دارند که نشان می‌دهد اسرائیل صدها تن از اسیران مصری را کشته است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها