کد خبر: 385059
تاریخ انتشار :

روایت وزیر اطلاعات از یک معضل و مصیبت جامعه امروزی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام سید محمود علوی روز جمعه در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله سید محمد واعظ زاده خراسانی در مشهد تصریح کرد: امروز از جمله مصایب و معضلات جامعه این است که در تریبون ها و سخنرانی ها کمتر اثری از آیات و روایات اهل بیت و ائمه معصومین دیده و مباحثی که در آنها طرح و بیان می شود امر ائمه را احیا نمی کند.
به گزارش نامه نیوز، علوی ادامه داد: به اقتضای مسئولیت خود سخنان بسیاری از چهره ها و سخنرانان را مرور می کنیم اما در آنها کمتر از آیات و روایات و معارف زیبای اهل بیت و کلام ائمه طاهرین که انسان را جذب خود می کند، بهره گرفته می شود و وقتی اینگونه عمل شد سخنان اثر و جاذبه خود را از دست می دهند.
وی با تاکید بر اینکه برای ترویج مکتب اسلام و تشیع باید جاذبه مذهب را روز به روز افزایش دهیم، گفت: بدین منظور باید مردم را با معارف و کلام اهل بیت (ع) پیوند دهیم که در طول تاریخ، علمای شیعه این وظیفه را ایفا و مجاهدت های بسیاری کردند تا چراغ هدایت روشن بماند و در این مسیر چه بسیار علمایی که جان خود را فدا کردند و تاثیر بر رواج تشیع، اسلام و کلام اهل بیت (ع) گذاشتند.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: اگر در زمان غیبت علما نباشند که دعوت به امام زمان (عج) و دلالت بر وجود حضرت و از ایشان با حجت های الهی دفاع کنند کسی نمی ماند مگر آنکه از دین خداوند بر می گردد و آیت الله واعظ زاده خراسانی از مصادیق برجسته این بیان است.
حجت الاسلام علوی با بیان اینکه کارنامه علمای ما بسیار زیبا و درخشان است، عنوان کرد: امروز مکتب عظیم اهل بیت (ع) دارای یک بار علمی سنگین است و علمای ما همواره برای حفظ و صیانت از اسلام به استقبال خطر رفته و هیچگاه برای بسط، نفوذ و تعمیق آن به هیج قدرت خارجی تکیه نکردند.
وی عنوان کرد: تاریخ بیانگر عزت نفس بالای علمای شیعه است، از شیخ فضل الله نوری تا آیت الله کاشانی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در برابر تهدیدها و دشمنان اسلام و مردم و قدرت های خارجی و داخلی ناصالح قد علم کردند و در این مسیر از همه چیز خود گذشتند.
وزیر اطلاعات افزود: علما حتی برای دفاع از اسلام در هر نقطه از کره زمین ایستادند و این مرزها هیچ گاه مانع از ایفای نقش ایشان نشده است چنانکه هر گاه خطری برای اسلام و جامعه اسلامی ایجاد شده، به درستی نقش خود را ایفا کرده و امکان سلطه استکبار را از بین برده و حتی خود را فدای این هدف کرده اند.
وی ادامه داد: امام راحل قبل و بعد از انقلاب با کمال صلابت دشمن را راند و تهدیدهای آنها را به آنان بر گرداند و به آنان فهماند که انقلاب اسلامی ایران برخاسته از خون شهداست و هرگز در برابر آنان کوتاه نمی آید، مسیری که رهبر معظم انقلاب نیز دنبال کرده اند و نشان دادند، طمع بستن به این کشور نتیجه ای جز ذلت برای آنان ندارد.
وی تصریح کرد: تعامل مثبت و سازنده امری پذیرفتنی است اما اگر بخواهند روی اراده ملت ایران اثر بگذارند نخواهند توانست زیرا این اراده منبعث از فقه و فقاهت اسلام است.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها