کد خبر: 385697
تاریخ انتشار :

پشت پرده دیدار بذرپاش و آیت الله مصباح/ رویای بزرگی که مهندس جوان در سر دارد!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رضا الیاسی: نام مهرداد بذرپاش این روزها بیش از گذشته در فضای سیاسی کشور مطرح می شود. بذرپاش که از همراهان همیشگی محمود احمدی نژاد از دوران شهرداری تا ریاست جمهوری بوده، این روزها یک رویای بزرگ در سر دارد؛ ریاست جمهوری!

بذرباش علی رغم سن کمی که دارد اما رزومه طولانی دارد. مشاور شهرداری تهران، مدیرعاملی شرکت سایپا، معاونت رئیس جمهور و نمایندگی مردم تهران در مجلس سوابق مهندس جوان سیاست ایران است.

او این روزها به محافل مختلف می رود و از عملکرد دولت یازدهم انتقاد می کند. از خرید هواپیمای ایرباس گرفته تا وابستگی بیش از حد مدیران به غرب و تصمیم مدیرانی که امنیت سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی را به خطر انداخته است.

بذرپاش می گوید برخی ها به دنبال تزریق ژنِ ناتوانی، ژنِ نمی توانیم، ژنِ وابستگی به دیگران در ما هستند و مشکل ما بازگشت به عقب است. ما را امروز به حرف‌های 100 سال قبل حواله می دهند که اگر ایرانی بخواهد پیش برود، بایستی از فرق سر تا پا بشود غربی و اروپایی؛ باید همه‌چیزِ خودش را شبیه آنها بکند، شاید بتواند جلو برود این منطق برخی از مدیران ارشد در کشور ما شده است.

البته او در تازه ترین انتقاد خود نسبت به عملکرد دولت خرید هواپیما را بهانه کرده و می گوید نکته ای که باید در نظر گرفت: مردم به هیچ عنوان از خرید یک محصول نو مثل هواپیما ناراحت نیستند بلکه از خوشحالی زایدالوصفی که دولت‌مردان از خرید و ایجاد اشتغال برای خارجی‌ها دارند متعجبند، به نظرم اگر بخاطر درگذشت آقای هاشمی رفسنجانی نبود روز خرید یک هواپیما را روز جشن ملی اعلام می کردند ومردم را برای شادی به خیابان‌ها فرا می خواندند و در تقویم رسمی کشور این روز رابنام روز ملی ثبت می کردند. واقعا باید به این کارآمدی دست مریزاد گفت.

بذرپاش اما این روزها تنها به انتقاد از عملکرد دولت بسنده نکرده و برای تحقق رویای بزرگ خود به قم سفر کرده و با آیت الله مصباح یزدی دیدار کرده است. بسیاری معتقدند نتیجه این دیدار 3 ساعته در موسسه امام خمینی (ره) حمایت آیت الله مصباح یزدی از او برای حضور در انتخابات است.

حمایت آیت الله مصباح یزدی از بذرپاش جوان برای انتخابات 96 زمانی جدی تر می شود که برخی می گویند دل آیت الله با سعید جلیلی نیست مثل همان روزهای خرداد ماه 92که تا دقایق واپسین با گفتن «برخی از افرادی که کاندیدا شدند من به آنها ارادت دارم و آنها نور چشم من محسوب می شوند اما برای این کار مناسب نیستند.»

تمام این اتفاق ها در شرایطی رخ می دهد که اصولگرایان بارها اعلام کرده اند که با نامزد واحد در انتخابات 96 شرکت می کنند و جبهه نیروهای مردمی انقلاب نیز برای بررسی گزینه های اصولگرایان تشکیل شده و آنچنان که مرندی اعلام کرده به زودی نامزد نهایی آنها برای انتخابات معرفی می شود.

حمایت احتمالی آیت الله مصباح یزدی از بذرپاش برای انتخابات 96 این موضوع را در ذهن تداعی می کند که طیف پایداری در انتخابات به طور حتم گزینه خواهند داشت و این موضوع کار اصولگرایان برای رسیدن به وحدت را سخت تر می کند. چراکه تفکر بذرپاش و حامیانش در میان اصولگرایان منتقدان فراوانی دارد و همانطور که جلیلی نتوانست در سال 92 حمایت تمام اصولگرایان را داشته باشد بذرپاش نیز نمی تواند این کار را انجام دهد و تنها کسی که از این موضوع سود می برد حسن روحانی است که می تواند به واسطه عدم وحدت اصولگرایان و شکسته شدن رای آنها به راحتی بار دیگر پیروز انتخابات باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها