کد خبر: 389410
تاریخ انتشار :

سوریه:تجاوزهای ترکیه به کشور ما ادامه دارد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزارت خارجه سوریه روز جمعه در دونامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل با محکوم کردن جنایت ها و تجاوزهای ترکیه به ملت، خاک و یکپارچگی سرزمین و حاکمیت ملی سوریه این تجاوزها را نقض آشکار منشور سازمان ملل، قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم عنوان کرد.

به گزارش نامه نیوز، سوریه درنامه های خود به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که این تجاوزها ادامه دشمنی پنج ساله نظام ترکیه با سوریه است که از طریق پشتیبانی نظامی، تدارکاتی و مادی از گروه های تروریستی، جذب و اعزام تروریست های خارجی به خاک سوریه، ایجاد پادگان های آموزشی برای آن ها با نظارت نظامی و اطلاعاتی مستقیم ترکیه، پشتیبانی نظامی در خاک سوریه و رساندن انواع سلاح به آن ها است. برکسی پوشیده نیست که نظام ترکیه با اشغال خاک سوریه و برخلاف روابط حسن همجواری به ایجاد دیوار در خاک سوریه کرده است.

وزارت خارجه سوریه با برشمردن نمونه های تجاوز ترکیه به خاک این کشور در چند سال گذشته از شورای امنیت سازمان ملل خواست به وظیفه خود درپاسداری از امنیت و صلح بین المللی و پایان دادن به تجاوزهای ترکیه و جنایت های این کشور در حق ملت سوریه عمل کند. سوریه از شورای امنیت خواست، ترکیه را به اجرای قطعنامه های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم و احترام گذاشتن به حاکمیت ملی، یکپارچگی سرزمین و ملت سوریه وادار کند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها