کد خبر: 390042
تاریخ انتشار :

یوسف ‌نژاد: حقوق شاغلان و بازنشستگان در بودجه ۹۶ افزایش یافته است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی‌اصغر یوسف نژاد به عنوان موافق کلیات لایحه بودجه ۹۶ در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس با بیان اینکه توجه به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی از جمله نکات مثبت بودجه است، گفت: ۸۵ هزار و ۵۰۰ نفر بازنشسته فولاد در ۱۵ استان وجود دارد که تلاش شده در بودجه به این افراد توجه شود.

به گزارش نامه نیوز، وی با بیان اینکه منابع نفتی ۱۱۲ هزار میلیارد تومان و مالیات‌ها ۱۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه پیش‌بینی شده است، گفت: ما چاره‌ای جز استفاده از فاینانس و اوراق مشارکت نداریم ولی در پناه همین منابع اتفاق خوبی در حوزه توجه به استان‌ها رخ داده است.

یوسف نژاد با بیان اینکه کل منابع هدفمندی ۴۸ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۳۹ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه خانوار و مابقی برای تولید و حمل و نقل اختصاص داده شده است، گفت: ما تسهیلات خوبی برای دانشگاه‌ها گرفته‌ایم و در همین راستا بودجه‌هایی به وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه‌های پیام‌نور، آزاد، جامع علمی کاربردی، رجایی، فرهنگیان، فن و حرفه‌ای و ... اختصاص داده شده اشت.

وی با تأکید بر اینکه اولویت‌های برنامه ششم در بودجه مد نظر قرار گرفته توجه به مصوبات سفر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در استان‌ها در کنار بهبود وضعیت مالی را از دیگر نکات مثبت بودجه ۹۶ عنوان کرد و گفت که در بودجه موضوع بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد مورد توجه قرار گرفته است.

یوسف نژاد با بیان اینکه در بودجه ردیف‌های متفرقه کاهش یافته است، گفت: در بودجه موضوع پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن آن مورد توجه قرار گرفته همچنین اتمام طرح‌های عمرانی نیز تأکید شده است.

به گفته وی، تنظیم مالیات بر اساس واقعیات و افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان از دیگر نکات مثبت بودجه ۹۶ است. همچنین تلاش شده درباره اقشار آسیب‌پذیر معافیت‌های مالیاتی افزایش پیدا کند، اعتبارات تملک دارایی نیز نسبت به لایحه زیاد شده است.

نماینده ساری تقویت نیروی دریایی، تأمین اعتبار برای فضای آموزشی و پرداخت یارانه نان، توسعه زیربناهای روستایی و توجه به محیط زیست و جنگل و مراتع و اشتغالزایی را از نکات مثبت کلیات بودجه ۹۶ عنوان کرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها