کد خبر: 392901
تاریخ انتشار :

اژه‌ای: یاسین رامین با تغییر قرار وثیقه آزاد شد/ پرونده همچنان در دادگاه مفتوح است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره آزادی یاسین رامین فرزند معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت دهم اظهار کرد: ایشان با قرار وثیقه بعد از پنج ماه بازداشت آزاد شد. من این را مکرر گفته‌ام افرادی که تحت تعقیب قرار می‌گیرند برخی الزام به بازداشت موقت هستند و برخی نیستند. در این قانون جدید موارد الزام به بازداشت کمتر شده است و قاضی اختیار دارد. آنهایی که می‌تواند بازداشت موقت کند در جایی است که بیم تبانی یا امحای آثار جرم و متواری شدن متهم وجود دارد.
به گزارش نامه نیوز، او افزود: در اینجا قاضی متهم را بازداشت موقت می‌کند که البته فرد می‌تواند اعتراض کند. اگر اعتراض کرد و دادگاه اعتراض او را رد کرد و بازداشت موقت تایید شد، سقف مدت بازداشت در قانون مشخص شده اما کف آن مشخص نیست و بستگی به علت بازداشت دارد. اگر بیم تبانی می رود و شریک جرمی دارد و اگر شریک را بگیرند ممکن است تبانی تمام شود یا بیم امحای آثار جرم دارد و اگر اسناد گرفته شود، رفع موجبات بازداشت موقت می شود
معاون اول قوه‌قضاییه با بیان اینکه یکی از علت های بازداشت نیز عدم تودیع وثیقه است، گفت: گاهی برای فرد قرار وثیقه صادر می‌شود اما او نمی‌تواند این میزان را تامین کند. به طور مثال برای کسی یک میلیارد قرار صادر شده و تا زمانی که وثیقه تامین شود او بازداشت موقت است. ایشان هم با قرار وثیقه آزاد شده است. ابتدا قرار وثیقه بالاتر بود و با تحقیقات این قرار تغییر کرد و در هفته‌های اخیر هم آزاد شد. البته پرونده در دادگاه مطرح خواهد شد.
منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها