کد خبر: 392988
تاریخ انتشار :

افتخاری: قطعا پول های کثیف وارد جمنا نمی شود/ در سابقه اعضای جمنا استفاده از پول های کثیف دیده نمی شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شفافیت مالی فعالیت های انتخاباتی همواره جزء توصیه و تذکر مجریان و ناظران امر انتخابات بوده و است به طوری که وزیر کشور در آستانه انتخابات مجلس دهم نسبت به ورود پول های کثیف به حوزه هشدار داد.

لاله افتخاری که اخیرا به عنوان عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی انتخاب شد در گفت و گو با نامه نیوز درباره شفافیت مالی جمنا توضیحاتی را ارائه کرد.

مشروح این گفتگو در ادامه آمده است:

5 اسفند گردهمایی سراسری جمنا برگزار شد و شما از جمله کسانی بودید که به شورای مرکزی 30 نفره این مجموعه راه پیدا کردید، چقدر امیدوارید که این حرکت خروجی داشته باشد؟

این حرکت می تواند در جهت هم افزایی نیروهای انقلاب در انتخابات پیش رو و رفع مشکلات کشورتلاش کند و تأثیرگذار باشد. جبهه مردمی نیروهای انقلاب می خواهد براساس تبیین وضعیت موجود و ارائه برنامه هایی برای ریاست جمهوری آینده، بین نیروهای انقلاب همگرایی ایجاد کند تا تفرقه و تفرقی در این زمینه پیش نیاید که باعث آسیب هایی شود.

شما، خانم رهبر، آقای آل اسحاق و آقای حبیبی 4 عضو شورای مرکزی حزب موتلفه هستید که در جمع 30 عضو شورای مرکزی جمنا حضور دارید، آیا شما نظرات و دیدگاه های موتلفه را در جمنا نمایندگی می کنید؟

به هر حال تصمیم گیری هایی در موتلفه صورت می گیرد در جلسه هفتگی و فوق العاده شورای مرکزی مطرح می شود و به یک جمع بندی می رسند و اقداماتی که صورت می گیرد بدون نظر شورای مرکزی نیست. از آنجا که دبیرکل محترم موتلفه نیز در شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب عضو هستند خوب به هر حال اینها تأثیرگذار است.

اما آقای بادامچیان بعد از گردهمایی سراسری جمنا مصاحبه کردند و گفتند موتلفه عضو جمنا نیست، بالاخره موتلفه عضو جمنا است یا نیست؟

به هر حال حمایتش را اعلام کرده است و بنا نیست که همه عضو شوند. در واقع بنا نیست همه عضو شوند بلکه قرار است ائتلافی صورت بگیرد نه آنکه همه در هم ادغام شوند. به عبارت دیگر در حقیقت یک ائتلافی است که اعضا کنار هم برای هم افزایی قرار گرفتند.

از آنجا که 4 عضو شورای مرکزی موتلفه در شورای مرکزی جمنا هستند در واقع موتلفه دارد حمایت خود را از جمنا اعلام می کند؟

بله، چون الان وحدت و همگرایی نیروهای انقلاب یک ضرورت است بنابراین آنها حمایت اعلام می کنند و ضمن اینکه یک هم افزایی است و این به معنای رهایی موتلفه و عضو حزب جدید شدن نیست. چون در واقع به معنای پیوستن به یک ائتلاف است.

آقای میرسلیم اخیرا مواضعی اتخاذ کرد که نشان می دهد بسیار ناراحت است از اینکه نامش در 10 نامزد منتخب جبهه مردمی نیروهای انقلاب وجود ندارد و گفت که تا پایان مناظرات انتخابات در صحنه حضور خواهد داشت.

در شورای مرکزی جمنا مطرح شد ما هیچ لیستی از اسامی 10 نامزد منتخب را اعلام نکردیم و لیستی را که رسانه ها زدند گمانه زنی بود. این اسامی در مجمع عمومی دوم اعلام خواهد شد.

این اعلام شده که تا پیش از آغاز تبلیغات رسمی انتخابات ریاست جمهوری، جمنا 2 نفر را انتخاب می کند تا اینها راه را ادامه دهند و بقیه کنار روند اما آقای میرسلیم گفته تا پایان مناظرات انتخابات در میدان رقابت خواهد بود.

این تصمیمات در شورای مرکزی حزب موتلفه صورت می گیرد.

الان می گوید هزینه های انتخاباتی مجموعه جمنا اعم گردهمایی 3 هزار نفری که داشت یا مراسم هایی که در آینده برگزار می کند، قرار است هر حزب وتشکلی که وارد جمنا شده سهم مالی خود را بپردازد، آیا این طور است؟

من از این موضوع اطلاعی ندارم.

آیا شفافیت مالی در جمنا وجود دارد؟

من اطلاعی ندارم. شورای مرکزی جبهه مردمی فقط یک جلسه برای انتخاب اعضای هیأت رئیسه داشت و وارد این نوع مسائل نشد قطعا با توجه کسانی که آنجا هستند و سابقه ای که دارند حتما جوانب لازم رعایت می شود.

وزیر کشور نسبت به وارد شدن پول های کثیف به انتخابات هشدار داده بود، آیا جمنا مراقبت درباره این مسئله دارد؟

قطعا پول های کثیف وارد جمنا نمی شود. ضمن آنکه آقای وزیر کشور کلی صحبت کرده بودند و معلوم نیست که ضمیر صحبت او کجاست؟ شاید آقای وزیر کشور به جاهای دیگری اشاره داشت.

آیا مراقبت شده که پول باندهای قدرت و ثروت به جمنا وارد نشود؟

بله افرادی که هستند قطعا مراقبند.

گردهمایی 3 هزار نفری که جمنا برگزار کرد شما در جریان رقم هزینه آن هستید؟

من اطلاع ندارم. افرادی که در جمنا هستند امین و آگاه هستند یعنی کسانی نیستند که بی تجربه باشند یا در سابقه کاری آنها استفاده از پول های کثیف دیده شده باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها