کد خبر: 393051
تاریخ انتشار :

فاطمه هاشمی:زنان باید حق و حقوق خود را بشناسند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فاطمه هاشمی رفسنجانی، رییس بنیاد بیماری‌های خاص در کنگره ملی زنان موفق که در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، افزود: باید از تجربه‌های ناموفق جوامع دیگر اجتناب و از تجارب خوب‌شان بهره بریم و آنها را پرورش دهیم. به گزارش نامه نیوز، وی با اشاره به دیدگاه‌های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: پدرم تاکید داشتند که انقلاب اسلامی خدمت بزرگی به زنان کرده است. البته این دیدگاه به این معنا نیست که پیش از انقلاب زنان فعالیت اجتماعی نداشتند، اما در آن زمان به علت بافت جامعه زمینه برای حضور زنان محدود بود، حتی برخی خانواده ها دیدگاه‌های ارتجاعی داشتند و اجازه مدرسه رفتن به فرزندان خود نمی‌دادند.

هاشمی در ادامه گفت: به اعتقاد پدرم یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایجاد فرصت برای زنان برای شناسایی توانایی‌هایشان بوده است و آنان از این فرصت ها استفاده کرده‌اند.

وی افزود: پدرم از دوران کودکی هیچ تفاوتی بین من و برادرم نمی‌گذاشت و حتی توجه ایشان به من و خواهر و مادرم بیش از مردان خانواده بود و دختران خانواده را به حضور در دانشگاه و خانواده تشویق می‌کرد تا پا به پای مردان مشکلات جامعه را رفع کنیم. هاشمی در ادامه اظهار کرد: تشویق های پدرم و رفتار او در منزل باعث شد که در این حد وارد بازار فعالیت اجتماعی شوم و همواره تاکید داشتند که از ثانیه به ثانیه وقت خود برای انجام کارهای باارزش استفاده کنیم. ادامه دارد...

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها