کد خبر: 393275
تاریخ انتشار :

محمدجواد لاریجانی:دیپلماسی فعال "فالوده‌خوردن" با آمریکا و انگلیس نیست/ استراتژی "برد- برد" با دشمن اشتباه است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدجواد لاریجانی در جمع مردم اصفهان در مسجد سید، با بیان اینکه کلید پیروی از حضرت فاطمه زهرا (س) بصیرت در دین است، اظهار داشت: دین توسط علماء تبیین می‌شود، مانند امام خمینی (ره) که اصل ولایت فقیه را احیا کرد.

به گزارش نامه نیوز، وی با بیان اینکه بصیرت سبب جلوگیری از ایجاد تفرقه می‌شود، افزود: همان‌طور که رهبر ‌انقلاب می‌فرمایند بصیرت سپری است در مقابل دشمنان که سبب مقاومت در برابر فتنه می‌شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: براساس فرمایشات امام رضا (ع)، ولایت یکی از پایه‌های دین به شمار می‌رود، این در حالی است که سایر پایه‌های دین بدون ولایت ناقص هستند.

وی با تأکید بر لزوم شناسایی ملاک ولایت تصریح کرد: نخستین موضوع دغدغه برای مشروعیت ولی است، باید ملاک‌ها را شناخت و در این راستا از همه کسانی که با ولی‌فقیه زاویه دارند دوری کرد، بر‌اساس همین مبانی است که باید بگوئیم امروز رهبر ‌انقلاب مصداق ولی‌فقیه هستند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدام در ذهن مسئولان ما اینگونه القا می‌شود که نمی‌توانیم با دشمنان کنار بیاییم، گفت: این تفکر که اگر با دشمن روبه‌رو شویم جنگ رخ می‌دهد، اشتباه است. آن‌هایی که می‌گفتند آمریکا می‌تواند در دو دقیقه سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد "نمی‌دانسته چه می‌گوید".

وی با بیان اینکه توکل به اهل بیت(ع) رمز موفقیت ما در برابر دشمن است، خاطرنشان کرد: امکانات و توکل به خدا و اهل بیت(ع) راهی است که سبب می‌شود دشمن از حمله به ایران ناامید باشد، اینها موارد مهم و مورد توجه است نه لبخند‌های ما در برابر دشمن.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به برخی تفکرات راجع به دین گفت: برخی جریانات می‌گویند دین فقط در زندگی خصوصی افراد است، در حالی که اینگونه نیست، این تفکر به معنای سکولاریسم است، زمانی یک روزنامه نوشته بود اگر بخواهید با اسلام پیشرفت کنید مانند این است که با دوچرخه به کره ماه بروید. انحراف در دین مصادیقی دارد، عده‌ای در دوره‌ای زمانی امام(ره) را دوست داشته و پیرو او بودند اما امروز در مقابل ولی‌فقیه ایستاده‌اند، این یکی از مصادیق انحراف در دین است، این انحراف از جایی شکل گرفته که برخی به‌دنبال حذف ولایت فقیه و به قدرت رسیدن خود بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات، با بیان اینکه کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید اقتصاد مقاومتی را به عنوان محور کلیدی مد‌نظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: نباید برنامه‌های کشور به گونه‌ای باشد که نفت را فروخته و به جای آن گندم و جو وارد کنیم، واردات بی‌رویه عملی اشتباه و سبب خفت می‌شود، کشور ما سوپرمارکت نیست، کسی که به دنبال این است تا کشور را مانند دبی به سوپرمارکت تبدیل کند، نباید رئیس‌جمهور شود.

لاریجانی با تأکید بر استفاده از توانمندی‌های علمی کشور گفت: در این زمینه باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد، توانمندی هسته‌ای نیز از جمله این موارد است که برخی به آن باور ندارند. همچنین برخی افراد درباره مذاکرات هسته‌ای به شکلی صحبت کردند که نه سیخ بسوزد و نه کباب، مگر می‌شود موضوعی مقداری خوب باشد و مقداری بد.

وی افزود: سند مذاکره باید محکم باشد، استراتژی برد- برد با دشمن اشتباه است، مگر می‌شود دزدی به خانه ما بیاید و بگوییم تلویزیون برای تو و یخچال برای ما، طرف مذاکره نیز باید در این راستا اقدامی انجام دهد، اینگونه نباشد که او هیچ کار انجام ندهد. این در حالی است که آنها همه کار می‌کنند و مدام می‌گویند با روح برجام مخالف نیست.

لاریجانی با بیان اینکه منتخب مردم باید دیپلماسی را خوب بلد باشد، تصریح کرد: دیپلماسی فعال به معنای فالوده خوردن با آمریکا و انگلیس نیست، دیپلماسی فعال را باید مدنظر قرار دارد، همان دیپلماسی که سیاست‌های استکبار را در منطقه نابود کرد.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها