کد خبر: 393281
تاریخ انتشار :

تفاوت‌ فرمان جدید ترامپ با فرمان قبلی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه فرمان اجرایی جدیدی در زمینه مهاجرت امضا کرد که طی آن اتباع 6 کشور از جمله ایران را از ورود به خاک آمریکا منع می‌کند.

1. در فرمان قبلی هفت کشور ایران، عراق، سومالی، سودان، سوریه، یمن و لیبی هدف قرار گرفته بودند. در فهرست جدید نام عراق حذف شده است.

2. فرمان قبلی، تنها اتباع دارای روادید دیپلماتیک از کشورهای هدف را معاف می‌کرد؛ فرمان جدید تمامی افراد دارای روادید معتبر را معاف کرده و از سفر مسافرانی که در زمان اجرایی شدن عازم آمریکا هستند جلوگیری نمی‌کند.

3. فرمان جدید دارندگان کارت سبز (گرین کارت) را از محدودیت‌ها مستثنی می‌کند در حالی که این دسته از اتباع کشورهای هدف در فرمان قبلی وضع نامعلومی داشتند.

4. در فرمان قبلی به مقام‌های مسئول آمریکایی دستور بررسی مورد به مورد موارد خاص برای ورود به آمریکا داده شده بود و اقلیت‌های مذهبی که در کشور خودشان اصطلاحاً با محدودیت‌هایی مواجه بودند در اولویت قرار گرفته شده بودند. در فرمان جدید، اولویت‌دهی به اقلیت‌های مذهبی حذف شده است.

5. فرمان قبلی خواستار منع ورود پناه‌جویان به خاک آمریکا بود، در حالی که در فرمان جدید آن دسته از پناه‌جویانی که قبلاً گزینش شده‌اند می‌توانند وارد خاک آمریکا شوند.

6. فرمان قبلی ورود پناه‌جویان سوری را برای مدت نامعلوم ممنوع کرده بود، فرمان جدید پناه‌جویان سوری را به طور خاص از سایرین جدا نکرده است.

7. در حالی که فرمان قبلی بلافاصله اجرایی شد، فرمان جدید قرار است از روز 16 مارس (26 اسفندماه) اجرایی شود.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها