کد خبر: 393547
تاریخ انتشار :

علوی:آرامش اقلیت‌های دینی در کشور برای ما ارزش است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در دیدار با رهبران اقلیت‌های مذهبی و سیاسی ایران که به میزبانی وزیر اطلاعات برگزار شد، پس از شنیدن سخنان حاضران، ضمن خوش آمدگویی، به تبیین نگاه ظرافتمندانه اسلام نسبت به اقلیت‌های دینی و جامعه شهروندی مسلمانان پرداخته و پس از تأکید بر نقش موثر نمایندگان سیاسی اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی در ایجاد تعامل میان جوامع مسیحی ایران با ارگان‌های دولتی، نقش رهبران مذهبی مسیحیان ایران در انتشار واقعیات موجود کشور در مجامع بین‌المللی را مثمر ثمر دانست.

به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام علوی با اشاره به بندهایی از نامه امیرالمؤمنین علیه‌السلام به مالک اشتر در زمان انتصاب وی به عنوان والی مصر(عهدنامه مالک) و نیز بیان داستانهایی از زندگی مسیحیان در حکومت علوی افزودند: اسلام آرامش همگان را می‌خواهد و ارتباط میان ادیان مختلف با مسلمانان در جامعه اسلامی، وظیفه اسلامی و شیعی ماست. آنچنانکه دین اسلام و مکتب تشیع تکلیف کرده است.

حجت‌الاسلام علوی در ادامه برخی مشترکات میان ادیان توحیدی را بازگو نموده و ضمن یادآوری خاطراتی از ملاقات‌های حضرت امام خمینی (ره) با اساقفه مسیحی، به ارتباطات نزدیک پدرانه مقام معظم رهبری با مسیحیان و حضور مکرر ایشان در منازل خانواده معظم شهدای اقلیت‌های مذهبی اشاره کرد.

وی ضمن مقایسه نمایندگان ارمنی و آشوری در مجلس شورای اسلامی که به لحاظ قومی تفکیک شده‌اند با سایر مجالس و پارلمان‌های کشورهای دیگر، این ویژگی را منحصراً از الطاف نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به شهروندان غیرمسلمان خود دانسته و افزود: این مهم باعث می‌شود که اقلیت های دینی احساس تعلق بیشتری نسبت به کشور و میهن خود داشته باشند.

وی با انتقاد از برخی اتهامات واهی علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقلیت ستیزی و عدم رعایت حقوق اقلیت‌های دینی اظهار داشت: اگر از نگاه قانونی با یک نفر مسیحی در قبال تخطی صورت گرفته برخورد می‌شود دلیل بر عدم آزادی مذهبی و یا دشمنی میان اسلام و مسیحیت نیست.

حجت‌الاسلام علوی ضمن تقدیر و تشکر از دفاع رهبران سیاسی و مذهبی اقلیت‌های دینی در مقابل هجمه‌های وارده بر جمهوری اسلامی ایران افزود: از اینکه در دفاع از حق خود کوتاه نیامدید و با زبان خود بیانگر حقایق واقعی داخل کشور بوده اید تشکر می کنم چرا که شما از مظلوم دفاع کرده اید و حقیقت را بیان نموده‌اید.

وزیر اطلاعات در خاتمه با بازخوانی مختصری از تاریخ حضور اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران افزود: از اینکه اقلیت‌های دینی در این کشور آرامش داشته و ابراز رضایت می‌کنند برای ما یک ارزش دینی است چرا که مکلف به رعایت دستورات دین مبین اسلام، پیامبر عظیم الشأن اسلام و امامان معصوم علیهم السلام هستیم و از این بابت خرسندم و اعلام می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می‌داند تا انسانها را به لحاظ انسانیت شان تکریم کند.

در این ملاقات آقایان خانلری و آبرامیان (نمایندگان ارامنه در مجلس شورای اسلامی)، بت کلیا (نماینده آشوری در مجلس شورای اسلامی) و اساقفه آشکاریان، چفتچیان، کاشجیان داودیان (ارامنه منی ارتدوکس و کاتولیک) میرام و بنیامین (آشوری) حضور داشتند.

حاضران ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری جلسه و اقدامات وزارت اطلاعات و نیز اشاره به اهمیت موضوع امنیت در جامعه به عنوان عامل اصلی حیات اجتماعی و شهروندی اشاره نمودند که ایران رنگین‌کمان زیبایی است که از زندگی ادیان مختلف در صلح و آرامش و آسایش است. در اکثر کنفرانس های بین‌المللی از ما درباره و وضعیت اقلیت ها در ایران سوال می کنند و ما بر حسب وظیفه، خود را سفیران جمهوری اسلامی ایران در انعکاس واقعیات می دانیم.

آنها خاطرنشان کردند: همواره از همکیشان خارجی خود دعوت کرده ایم تا برای لمس واقعیت های موجود به ایران سفر کنند تا سموم ناشی از تبلیغات سوء را از اذهان خود بزدایند و شاهد عینی آزادی در ایران باشند. با توجه به تحولات سیاسی و نظامی ایجاد شده در منطقه ضرورت دارد تا با حفظ همدلی و وحدت بین ادیان، مقابل دشمنان خود بایستیم. اگر مشکلات و سختی ها در مسائل مختلف وجود داشته و دارد برای همه ی شهروندان است و اطمینان داریم با همکاری همدیگر حل شدنی است.

نمایندگان اقلیت‌های مذهبی اظهار داشتند: ارامنه در هر منطقه‌ای ساکن بوده اند شهروندانی وفادار به حساب آمده اند و خالصانه ترین داشته های خود را تقدیم کشورشان نموده اند. ما همواره خود را سفیران زنده جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی می دانیم. وزارت اطلاعات را تنها جایی می‌دانیم که همیشه یارو یاور ما بوده است. ارتباط وزارت اطلاعات با جامعه اقلیت صرفاً به جهت نیازهای مکمل است.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها