کد خبر: 393786
تاریخ انتشار :

صالحی: می گویند در برجام چه کار کردید؛ شما بگویید چه باید می کردیم که انجام نشد؟/ عده ای بدنبال ناامیدی هستند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم تجلیل از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور که بعد از ظهر امروز در محل همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: عنصر امید در جامعه را باید تقویت کرد، جامعه ای که با امید همراه نباشد خیلی نمی تواند حرکت جدی داشته باشد و این یکی از محرک های اصلی هر جامعه ای است؛ چراکه انسان با امید حرکت می کند.

به گزارش نامه نیوز، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با بیان اینکه نمی دانم به چه دلایلی برخی به دنبال ناامیدی و یاس در جامعه هستند، گفت: شاید مسائل انتخاباتی و منافع حزبی باعث شده است که برخی در پی تزریق ناامیدی به جامعه باشند.
وی افزود: کشور ما توانسته در نهایت عزتمندی آنچه که حقش بود را در برجام به دست آورد و ای کاش برخی از منتقدین نسبت به برجام بگویند که چه باید می کردیم که انجام ندادیم.
صالحی ادامه داد: ما امروز اکتشاف، تحقیق و توسعه، غنی سازی و رآکتورهای خودمان را داریم حالا باید چه چیز را باید نگه می داشتیم که نداشتیم، نمی دانم.
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد: ما قبل از برجام نمی توانستیم یک گرم کیک زرد وارد کنیم اما امروز قرار است ۶۰۰ تن کیک زرد وارد کشور کنیم که البته فعلا برخی مشکلات بر سر راه این مسئله وجود دارد.
وی اضافه کرد: برخی دوستان ایرادات عوام گرایانه ای می گیرند و به طور مثال می گویند که ما ۲۰ هزار سانتریفیوژ داشتیم و اما امروز تنها ۶ هزار تا داریم در حالی که ۱۰ هزار سانتریفیوژ ما اصلا کار نمی کرده است و ما اورانیومی نداشتیم که بخواهد سانتریفیوژهای ما با آن کار کند یا بچرخد.
صالحی با بیان اینکه چرا برخی در کشور فضای یاس و نا میدی را دنبال می کنند، اظهار کرد: ما نباید خودمان فضایی از ابهام و تشویش را به وجود آوریم و به طرف خارجی بگوییم که چرا می خواهید در ایران سرمایه گذاری کنید. این اقدامات خلاف مروت، قاعده اخلاقی و اسلامی و وطن دوستی است.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما سی و هفت سال فشارها و تحریم ها را تحمل کردیم که انقلاب ما بالاتر رود و خدا را شکر امروز در حال اوج گیری هم هستیم. در عرصه بین المللی ایران امروز نقش و جایگاه خوب و بالایی دارد و طرف مقابل می داند که هر آنچه علیه ایران در توان داشته، به کار گرفته و نتیجه ای نگرفته است.
وی افزود: حضور معنوی ایران در لبنان، عراق و سوریه اینها امری نیست که کسی آن را انکار کند. با هم بودن دولت و ملت ایران در طول این سال ها باعث شده که این درک در طرف مقابل بوجود آید که دولت ها در ایران برخاسته از ملت است و درست به همین دلیل است که تیم مذاکره کننده ما می تواند با قدرت و عزت با قدرت های جهان وارد مذاکره شود.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها