کد خبر: 394278
تاریخ انتشار :

دیدار فرستاده سازمان ملل با رئیس جمهور مستعفی یمن

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این منبع در مصاحبه با روزنامه عکاظ اعلام کرد که عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن به اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن وعده داد که نسبت به برخی از این اصلاحات تعامل مثبتی داشته باشد.

به گزارش نامه نیوز، به گفته منبع مذکور منصور هادی پاسخ به برخی از اصلاحات دیگر را تا زمان بررسی آنها به تعویق انداخت چراکه این اصلاحات با اصول موجود و مورد قبول دولت مستعفی همخوانی ندارد.

این منبع گفت که هادی بر لزوم اجرای کامل تمامی بندهای قطعنامه ۲۲۱۶ بدون هیچ کم و کاستی یا تغییر در اجرای آنها تاکید کرد.

این منبع گفت: ولد الشیخ به عبدربه منصور هادی اعلام کرد که تلاش‌ها برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان طرف‌ها ادامه خواهد داشت و فرستاده سازمان ملل بر لزوم بازگشت به مذاکرات و گفت‌وگوی مستقیم در نزدیک ترین فرصت ممکن تاکید کرد.

این منبع خاطر نشان کرد که دیدار میان هادی و ولد الشیخ مثبت و ثمربخش بوده است.

از سوی دیگر یک دیپلمات آگاه در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت که مذاکرات عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان با اسماعیل ولد الشیخ احمد بر نتایج نشست‌های فرستاده سازمان ملل با کشورهایی که اخیرا به آنها سفر کرده است و ازسرگیری رایزنی‌های سازش در یمن متمرکز بود.

این منبع بر "تمایل" عربستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای ازسرگیری رایزنی‌های صلح میان یمنی ها و دستیابی به یک راهکار سیاسی براساس طرح شورای همکاری خلیج فارس و مکانیزم‌های اجرایی آن و خروجی‌های گفت‌وگوی ملی و قطعنامه‌های سازمان ملل و در راس آنها قطعنامه ۲۲۱۶ تاکید کرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها