کد خبر: 395039
تاریخ انتشار :

ترکیه برخی همکاری‌ها با ناتو را متوقف کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، منابع خبری اعلام کردند که آنکارا برخی از همکاری‌های نظامی با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» را درپی افزایش تنش‌ها با دولت‌های اروپایی، متوقف کرده است.
خبرگزاری «رویترز» به نقل از برخی منابع و مقامات که نام آنها را فاش نکرد، نوشت ترکیه برنامه همکاری 2017 ناتو با کشورهای غیر اروپایی شامل مراسمات سیاسی، پروژه‌های اجتماعی و تمرینات نظامی را متوقف کرده است.
آنکارا هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است.
این منبع ضمن ابراز تاسف از تنش‌های اخیر میان ترکیه با برخی کشورهای اروپایی و تاثیر آن روی همکاری‌های ناتو با اعضایش، گفت: «روی ترکیه و ارتیش بعنوان شرکایمان برای حل کردن سریع اختلافاتشان حساب می‌کنیم.»
یک دیپلمات ارشد در ناتو تاکید کرد هرچه این تنش‌ها مدت زمان بیشتری ادامه یابد، میزان برنامه‌های لغو شده و مراسمات به تعویق افتاده میان ناتو و ترکیه بیشتر خواهد شد و این به معنی مشکلات مضاعف است.
آنکارا در هفته‌های اخیر شاهد تنش‌های وخیمی با کشورهای اروپایی مانند آلمان و هلند بر سر سخنرانی وزیرانش جهت جمع‌آوری رای «بله» برای رفراندوم تغییر قانون اساسی در جمع اتباع ترک در کشورهای مذکور است.
مخالفت دولت‌های اروپایی با برگزاری سخنرانی و تجمعات تبلیغاتی مقامات ترکیه در کشورهایشان برای جمع کردن رای مثبت به تغییر قانون اساسی در همه‌پرسی 27 فروردین، باعث عصبانیت بیش‌ازحد آنکارا شده بگونه‌ای که حتی اروپا را تهدید به تحریم می‌کنند.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها