کد خبر: 397023
تاریخ انتشار :

سعد حریری امروز تور اروپایی خود را آغاز می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سعد حریری، نخست وزیر لبنان امروز در جریان آغاز تور اروپایی خود ابتدا در کاخ الیزه در پاریس با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار می‌کند و طی این دیدار به بررسی آخرین تحولات لبنان، منطقه و راه‌های گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف می‌پردازد.

به گزارش نامه نیوز، حریری همچنین درباره حمایت فرانسه از لبنان در زمینه رویارویی با مشکلات مربوط به پناهجویان سوری می‌پردازد.

حریری در عین حال با برنارد کازنو، همتای فرانسوی خود در کاخ "ماتینیون" دیدار می‌کند و با وی به بررسی شماری از پرونده‌های مشترک و راه‌های گسترش روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها می‌پردازد.

نخست وزیر لبنان پس از فرانسه به برلین سفر و با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار می‌کند. حریری با وی به بررسی اوضاع لبنان، منطقه و پیامدهای مربوط به آوارگان سوری و چگونگی تعامل با این بحران می‌پردازد.

بروکسل پایتخت بلژیک ایستگاه بعدی حریری است تا به نمایندگی از لبنان در "کنفرانس بروکسل درباره سوریه و منطقه" حضور یابد.

وی قرار است در سخنرانی‌ خود طرح دولت لبنان را در زمینه ثبات، رشد و رویارویی با فشارها بر تاسیسات زیربنایی، خدمات عمومی، بحران پناهجویان و نیازهای لبنان در این زمینه و نقش جامعه بین‌المللی در افزایش کمک‌های مطلوب در جهت رویارویی با این بحران ارائه کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها