کد خبر: 398964
تاریخ انتشار :

وعده 100 روزه روحانی چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رسانه‌های منتقد دولت در ادامه بداخلاقی‌ها و دروغ‌پردازی‌های سازمان یافته علیه دولت و شخص رئیس جمهور، پس از کنفرانس مطبوعاتی امروز، با انتشار بخشی از متن سخنرانی ایشان در سال 1392 مجدداً مدعی شدند که دکتر روحانی وعده داده بود در یکصد روز مشکلات کشور را حل کند.

به گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به شرح زیر است:

سخنرانی مورد اشاره در روز سه‌شنبه مورخ 7 خرداد 1392 ایراد شده و بخش مرتبط به گزارش صد روزه بدین شرح است:
«در برنامه مدون من علاوه بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و امور فرهنگی، برنامه کوتاه مدت یک ماه و صد روزه وجود دارد. ما می توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آوریم و در آن تحول اقتصادی بتوانیم با ایجاد یک دوره تنفس به کارخانه ها و مراکز تولیدی که امروز مشکل دارند، مشکلات آنها را در آن مدت کوتاه حل و فصل کنیم.»
در این خصوص نکات ذیل قابل تامل است و برای اهل انصاف و اخلاق راهگشاست:
1- همانگونه که در متن مشاهده می‌شود برنامه‌ی کوتاه مدت یک ماه و صد روزه در کنار برنامه‌ی بلندمدت برای حل مشکلات کشور ارائه شده است و ادعای حل همه مشکلات با برنامه‌ی یکصد روزه طرح نشده است.
2- همین برنامه کوتاه مدت نیز متمرکز بر حل آن دسته از مشکلاتی است که در مدت زمان اندک قابل حل هستند و به عنوان مثال در ادامه، به مشکلات کارخانه‌ها و مراکز تولیدی که دارای بدهی‌های بانکی و دچار فقدان نقدینگی بودند اشاره شده است که می‌توان با دادن یک دوره تنفس برای بازپرداخت بدهی‌های بانکی آن‌ها را حل و فصل کرد.
3- رئیس جمهوری در ادامه اشاره کرده‌اند حل این مشکلات کوتاه مدت می‌تواند زمینه لازم را برای تحول اقتصادی ایجاد کند و مدعی حل همه مشکلات کشور در یکصد روز نشده‌اند. بدیهی است که مفهوم تحول اقتصادی نیز بیشتر به گشایش فضای اقتصادی و آغاز تغییرات امیدوارکننده اشاره دارد نه رفع همه مشکلات اقتصادی کشور.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها