کد خبر: 399097
تاریخ انتشار :

هشدار به نامزدها؛حرف‌های خلاف امنیت نزنید، بدون تعارف رصد می‌شود /100 نفر تاکنون کاندیدا شده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی اصغر احمدی عصر سه شنبه درباره اظهارات برخی از نامزدها برای جلب توجه و لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی این مطلب را بیان کرد و افزود: بعضی وقت‌ها برخی حرف‌ها و مطالب و آمارها پایه‌های انقلاب و امنیت کشور را تحت تاثیر قرار می دهد که این اتفاقات به نفع کشور ما نیست.
به گزارش نامه نیوز ، وی ادامه داد: وظیفه ما این است که همه ابعاد انتخابات از جمله تامین امنیت آن را مورد توجه و اجرا کنیم بنابراین اگر با مسائلی روبرو شویم حتما تذکر و به مراجع ذیربط گزاش می دهیم.
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: به بزرگانی که به این عرصه پا گذاشته و می‌گذارند توصیه می‌کنم یادشان و یادمان باشد که این کشور برپایه خون شهدای عزیز ادامه یافته و ان شالله به این موارد دقت کنیم و مراقب باشیم با اقدامات خود موجب آسیب امنیت ملی کشور نشویم.
احمدی یادآور شد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب همه باید دقت کنیم تا نص قانون، سلامت و نشاط انتخابات و بویژه امنیت را در این کشور دقت کنیم.
وی در مورد رای افراد خارج کشور هم گفت: افراد خارج از کشور که در روز 29 اسفند اردیبهشت 1396، 18 سال تمام داشته باشند یعنی متولدین 29 اردیبهشت 1378 و قبل از آن می توانند در صندوق هایی که با کمک وزارتخارجه پیش بینی کردیم به صندوق ها مراجعه کنند و رای دهند.
رییس ستاد انتخابات کشور گفت: اگر کسانی در خارج از کشور شناسنامه همراهشان نباشد با ارائه پاسپورت می توانند در انتخابات شرکت کنند و ما پیش بینی کردیم که در حدود 140 نقطه انتخابات انجام بگیرد.
همچنین سیدسلمان سامانی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق آخرین آمار؛ تاکنون تعداد ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری از مرز 100نفر گذشت.
سید سلمان سامانی اظهار کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مرحله بررسی صلاحیت‌های اجرایی است و این فرصت فردا به پایان می‌رسد. از مراجع چهارگانه بابت همکاری با هیأت‌های اجرایی تشکر می‌کنم و امیدواریم بتوانیم در این مرحله حق الناس را به خوبی رعایت کنیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: مسئولیت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها با هیأت‌های اجرایی و هیات‌های نظارت است. اعلام نظر هیأت نظارت به منزله رسیدگی نهایی به صلاحیت داوطلبان است و هیچ دستگاه دیگری در این زمینه مسئولیت ندارد. هیأت‌های اجرایی برای احراز شرایط داوطلبان از مراجع چهارگانه استعلام می‌گیرند و مراجع چهارگانه صرفا در حوزه وظایف و اختیارات قانونی خود باید اعلام نظر کنند.
سامانی در ادامه گفت: رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها باید بر اساس مواد قانونی و بر اساس دلایل و مدارک معتبری باشد که مراجع چهارگانه برای هیأت‌های اجرایی ارسال کردند. در واقع مراجع چهارگانه باید اظهارنظر خودر ا با دلایل و مدارک معتبر همراه کنند.
هیأت های اجرایی هم باید بر اساس همین مدارک و دلایل معتبر بررسی‌های خود را دنبال کنند.
سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد:‌ آنچه در مرحله بررسی صلاحیت‌ها برای وزارت کشور مهم است رعایت حق الناس است. ما تلاش می‌کنیم با رعایت حق‌الناس شاهد انتخابات یا مشارکت حداکثری و قانونمند باشیم.
وی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید در برخی شهرستان‌ها هیأت‌های نظارت از نامزدها می‌خواهند انصراف دهند، آیا این اقدام قانونی است؟ اظهار کرد: ما در قانون چیزی به اسم توصیه برای انصراف نداریم و این حق افراد است که در انتخابات حضور یابند. هیأت های اجرایی و نظارت هم طبق قانون رسیدگی های خود را برای تائید صلاحیت افراد انجام می دهند.
سامانی در پایان درباره امکان ثبت‌نام نمایندگان داوطلبان به جای آن‌ها خاطر نشان کرد: کسی که به جای داوطلب اصلی ثبت‌نام می‌کند باید حتما نمایندگی تام الاختیار به صورت کتبی داشته باشد و اگر سایر مدارک هم کامل باشد، ثبت‌نام انجام خواهد شد.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها