کد خبر: 399588
تاریخ انتشار :

سیداحمد خاتمی: مقام معظم رهبری از کاندیدای خاصی حمایت نمی کنند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی عصر روز پنجشنبه در همایش بصیرتی و معرفتی طلاب و روحانیون استان یزد افزود: مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود فرموده اند که از هیچ فردی و کاندیدایی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت نمی کنند.

به گزارش نامه نیوز، وی ادامه داد: حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است و ملت ایران پرشور در این عرصه وارد می شوند در حالی که در برخی از کشورهای دنیا اگر خیلی انتخابات مورد استقبال قرار گیرد حدود 51 درصد مشارکت می‌کنند.
امام جمعه موقت با اشاره به اینکه در انتخابات آمریکا فقط بوش با رای 25 درصدی مردم انتخاب شده تصریح کرد: بر خلاف دنیا مردم قهرمان ایران با حضور گسترده در انتخابات های مختلف در عمل عزت و اقتدار خود را به جهانیان نشان می دهند.
خاتمی در ادامه به اهمیت ویژگی های ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: از مهمترین ویژگی‌های رئیس جمهوری را باید برنامه داشتن برای رفع مشکلات آحاد مردم در جامعه اسلامی ذکر کرد.
وی افزود: ریاست جمهوری باید همواره در خط ولایت فقیه باشد و سر سازش با بیگانگان نداشته باشد و با همه وجود برای خدمت به جامعه اسلامی و مردم انقلابی تلاش مضاعف داشته باشد.
ع
ضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که در راس قوه مجریه به عنوان ریاست جمهوری قرار می گیرد باید نگاهی به بیرون و دشمنان انقلاب اسلامی نداشته باشد چون ارتباط با بیگانگان دردی از کشور دوا نمی کند.
خاتمی گفت: باید همه مردم ایران مواظب باشند تا دشمنان اقدام به انتخاب ریاست جمهوری نکنند چون کفر جهانی از مدت ها قبل در فضای مجازی به دنبال رسیدن به اهداف خود است و هوشیاری همگان را طلب می کند.
امام جمعه موقت تهران گفت: همه مردم و کاندیداها باید در خود فرهنگ پذیرش نتیجه انتخابات را داشته باشند و به رای و نظر مردم احترام بگذارند که موضوع بسیار مهمی محسوب می شود.
خاتمی گفت: مقام معظم رهبری در انتخابات 88 از جمهوریت نظام دفاع کردند و همچنین معظم له در سال انتخابات 76 نیز همین کار را انجام دادند و همه باید در مسیر قانون حرکت کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری به دشمنی های استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و همچنین تلاش برخی کشورها در حمایت از تروریست‌ها و داعش در سطح دنیا اشاره و بر هوشیاری در برابر اهداف دشمنان تاکید کرد.
خاتمی گفت: محور تمام موفقیت های نظام اسلامی توسط مدیران و مردم ، حرکت در مسیر دین ، ارزش ها و گوش به فرمان مقام معظم رهبری بودن است که همان اصل ولایت فقیه است.

امام جمعه موقت تهران در سفر خود به استان یزد همچنین در اولین یادواره شهدای مداحان یزد در حسنیه ثارالله سخنرانی می کند. استان یزد دارای سه هزار و 850 شهید است که حدود 100 نفر از آنها شهدای مداح هستند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها