کد خبر: 403013
تاریخ انتشار :

دیدگاه کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری به برجام !

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، گزیده‌ای از اظهار نظرات و دیدگاه‌های نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در این رابطه را در جدول زیر دنبال کنید.
سید مصطفی میرسلیم

-کوشش‌های فراوانی از سوی دولت ایران انجام شد تا حقانیت ملت ما برای همه مردم دنیا شناخته شود اما متأسفانه آمریکا با روی کار آمدن رییس جمهور خود پایبندی به برجام نشان نداد.

-برجام برای ما یک معاهده‌ای است که جنبه بین‌المللی دارد و ما بیشتر از تعهدات خود به آن عمل کرده‌ایم.

-اکنون طرف مقابل باید پاسخگو باشد که چرا به تعهدات خود عمل نکرده است.

اسحاق جهانگیری

-ساز و کارهای مناسبی برای تخلف از برجام پیش بینی شده و بر اساس آن کشوری که بخواهد در این توافق تخلف کند در دنیا منزوی خواهد شد.

-ایران با برجام موفق شد اجماع جهانی موجود را برهم بزند. چنانچه خط منطقی قانونی را طی کنیم آمریکا نمی‌تواند مشکلی در برجام ایجاد کند با این وجود چنانچه که آن‌ها بخواهند مشکلی در این زمینه ایجاد کنند ما می‌توانیم مقابله به مثل نماییم.

حسن روحانی

-لبخندها در مذاکرات تعارف بود و واقعیت قدرت جمهوری اسلامی ایران بود که قبل از برجام توانستیم، تورم را از ۴۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش دهیم و تأثیر آن را نیز در مذاکرات هسته‌ای شاهد بودیم.

-قطعاً حضور مردم و اتحاد دولت و ملت و همچنین رفع مشکلات اقتصادی بود که ما را در مذاکرات هسته‌ای پیروز کرد.

سیدابراهیم رئیسی‌ساداتی -تاکنون دیدگاه یا اعلام موضعی از سوی این کاندیدا صورت نگرفته است.
محمدباقر قالیباف

-برجام موجود با همه انتقادات دلسوزان و متخصصان، یک سند و تعهد ملی است.

-حرف مردم ما امروز خوب و بد بودن برجام نیست، حرف مردم این است که می گویند چرا موضوع دولت تنها برجام شده است؟ نتیجه برجام چه تاثیری در زندگی ما داشت؟ چرا ما تعهدات خود را اجرا کردیم اما آنها تعهداتشان را اجرا نکردند و دولت نتوانست حق ما را از آنها بگیرد؟

- برجام امروز تعهد حاکمیت و کشور است. هیچ دولتی نمی‌تواند این تعهد را بر هم بزند. بنده هم در دولت مردم حتما از این توافقنامه‌ای که صورت گرفته پاسداری می‌کنم.

مصطفی هاشمی طبا

-قرار نیست اگر از هر کسی خوشمان نیامد امضای عهدنامه با او صورت نگیرد.

-ما در تاریخ اسلام هم در زمان حضرت امام حسن (ع) با معاویه یک معاهده صلح داریم که ایشان هم از لحاظ تاریخی هم از لحاظ علم امامت می‌دانستند که معاویه به عهد خود وفادار نیست ولی با او معاهده را امضا کردند تا مشخص شود چه کسی به عهد خود پایبند نیست.

-در اجرای این معاهده و هر معاهده دیگری همه کشورها سعی می‌کنند تا مفاد را به نفع خود تفسیر کنند.

-آمریکا نمی‌گوید که ما عهد شکنیم بلکه می‌گوید ما از این معاهده این را می‌فهمیم. البته یک معاهده بین المللی که چند کشور آن را امضا کرده‌اند نمی‌تواند به خاطر مخالفت یک رئیس جمهور از بین برود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها