کد خبر: 404782
تاریخ انتشار :

دیدار سفیر ایران با وزیر امور خارجه اتیوپی

دیدار سفیر ایران با وزیر امور خارجه اتیوپی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در این دیدار سفیر کشورمان ضمن اشاره به علاقمندی دولت ایران برای توسعه روابط با کشور اتیوپی در زمینه‌های مختلف گفت: تاریخ روابط دو کشور همواره شاهد دوستی‌ها و ارتباطات تنگانگ میان دو طرف بوده و همین امر زمینه و فضای لازم را برای تلاش در جهت تعمیق و توسعه همکاری‌های میان دو طرف در ابعاد مختلف هموار می‌کند.

به گزارش نامه نیوز، در این ملاقات هم‌چنین بهزاد خاکپور با تاکید بر اشتراکات سیاسی و فرهنگی خواستار تلاش بیش‌تر دولت اتیوپی برای هموار کردن مسیر توسعه همکاری‌ها شد.

هم‌چنین در این دیدار ورکنه گبینهو وزیر خارجه اتیوپی نیز ضمن اشاره به پیشینه روابط خوب ایران و اتیوپی اظهار کرد: توسعه همکاری‌ها در ابعاد مختلف با جمهوری اسلامی ایران که دارای تجربیات بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف است، برای کشور اتیوپی بسیار ارزشمند است و بسط همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه‌های اقتصادی از اولویت‌های دولت اتیوپی بوده و در این خصوص از هرگونه تلاشی برای تسهیل در توسعه روابط دریغ نخواهد کرد.

وی هم‌چنین با ابراز علاقمندی برای سفر به کشورمان اظهار کرد: امیدوارم در اولین فرصت بتوانم به کشور ایران سفر کرده و با مقامات ایران ملاقات کنم.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها