کد خبر: 404805
تاریخ انتشار :

هاشمی‌طبا: برای دسته‌بندی‌های سیاسی اصالت قائل نیستم

هاشمی‌طبا: برای دسته‌بندی‌های سیاسی اصالت قائل نیستم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید مصطفی هاشمی‌طبا در برنامه تلویزیونی به انتخاب شما که از شبکه سوم سیما پخش می‌شد در پاسخ به این سوال که تدابیر شما برای تقسیم‌بندی‌های سیاسی رایج چیست، اظهارکرد: اصولا تحزب و حزب‌ها را که امری رایج در دموکراسی‌های دنیاست به عنوان یک عمل قاطع نمی‌دانم معمولا در احزاب افراد گرایش‌های‌ مختلف پیدا می‌کنند ما در ایران به معنای دقیق تحزب نداریم بنابراین به آن معنا خط‌کشی معینی نداریم و حسب حال جامعه گروه‌ها شکل می‌گیرند و پس از مدتی از بین می‌روند. حزب در ایران فراگیر نیست.

به گزارش نامه نیوز، او ادامه داد: جوانان ما باید عاقل باشند که سرنوشت خودشان را به دست این‌ها نسپارند چراکه بسیاری از این دسته‌بندی‌های سیاسی هویت مشخصی ندارند و به نظرم قاطبه جوانان عاقل هستند که خود را در این دسته‌بندی‌ها نیاندازند من برای دسته‌بندی‌ها اصالت قائل نیستم.

کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که تدابیر شما برای این مشکل چیست، گفت: این موضوع را مشکل نمی‌دانم اما اگر بخواهیم احزاب را با شکل خاص تشکیل دهیم احزاب معمولا ریشه‌های قدیمی دارند و باید در شهرستان‌های مختلف پایگاه بزنند و به طور شفاف با موضوع برخورد کنند و در جریان گذشت زمان این احزاب استحاله می‌شوند اما امروز افرادی به عنوان تشکل جمع می‌شوند و بعد دوباره جدا می‌شوند و هویت‌شان از بین می‌رود.

هاشمی‌طباء در پاسخ به این سوال که برنامه موثر شما برای رفع آسیب‌ها و چالش‌های تهدیدکننده نسل جوان از جمله اعتیاد و بزه‌های اجتماعی چیست، گفت: این مسائل به سادگی قابل حل نیست به خصوص اینکه ترانزیت مواد مخدر در ایران وجود دارد و فصاهای مجازی آن را مستعدتر می‌کند اما به نظر من مهمترین موضوع این است که جوانان دچار کم‌کاری و بیکاری هستند باید ایران به یک کارگاه بزرگ سازندگی و تولید برای حفظ ایران و تولید و اصلاح کشاورزی و تولید و اشتغال کامل به حرکت در آید و دو سوم این مسائل مربوط به بیکاری است و اگر رفع شود و از نظر انتظامی نیز اقدامات موثری صورت بگیرد.

او خاطرنشان کرد: باید بسیار شدید بااین مساله برخورد کرد کسانی که به قاچاق دست می‌زنند از روی ناچاری است البته عده‌ای هم عامل هستند که باید با آنها به شدت برخورد شود.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها