کد خبر: 404960
تاریخ انتشار :

گمانه‌زنی رسانه عربی درباره انتخابات ایران /نه قالیباف نه رئیسی شانس کسب رای ندارند /تنها شانس اصولگرایان برای شکست روحانی /روز برگزاری انتخابات ایران، ترامپ به عربستان می‌رود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، روزنامه اماراتی گلف نیوز در گزارشی به تحلیل آخرین تحولات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخته و می نویسد:

به نظر می رسد رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ایران که 19 می (29 اردیبهشت) برگزار می شود به دور دوم برود، رقابتی که تندروها امیدوار هستند در صورت آنکه به دور دوم برود، نامزدهای مورد نظر آنها حسن روحانی رئیس جمهور کنونی ایران را به چالش بکشد.

نتیجه انتخابات ایران اثر دراماتیکی بر اقتصاد ایران و جایگاه این کشور در عرصه بین الملل به ویژه در زمینه فعالیت هسته ای این کشور خواهد داشت، از سوی دیگر اما احتمال نمی رود که نتیجه این انتخابات بر سیاست داخلی ایران و یا سیاست های این کشور در منطقه خاورمیانه تاثیری داشته باشد چرا که همه نامزدها از سیاست های کنونی حمایت می کنند.

دو نامزد پیشروی اصولگرایان در این انتخابات، ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف، هستند، که هردوی آنها شعارهای افراطی سنتی عنوان می کنند.

رئیسی و قالیباف وعده های پوپولیستی به مردم می دهند ، شعارهایی که برای روند توسعه اقتصادی، ایجاد فرصت های شغلی و استانداردهای سطح زندگی نگران کننده است. نامزدهای اصولگرا در کنار وعده های پوپولیستی حملات شدیدی را نیز علیه مخالفان خود صورت می دهند.

در حالی که رقابت میان ابراهیم رئیسی و قالیباف تشدید می شود، آمارها اما همچنان روشن است.نه قالیباف و نه رئیسی شانس کسب بیش از 50 درصد از آراء را ندارند. بنابراین تنها شانس آنها تشدید فشارها برای کشیدن شدن انتخابات به دور دوم است و رئیسی و قالیباف هردو تمام تلاش خود را می کنند که به دور دوم این رقابت ها بروند.

نکته دیگر این است که دولت آمریکا هیچ گاه تمایلات مثبتی نسبت به ایران نداشته است و در هفته های اخیر نیز تحریم های متفاوتی به بهانه های مختلف علیه ایران اعمال کرده و از سوی دیگر دونالد ترامپ نیز حمایت خود را از عربستان سعودی و متحدانش اعلام کرده است.

نکته قابل توجه دیگر است که 19 می همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران، دونالد ترامپ در نخستین سفر خارجی خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، عازم عربستان خواهد شد. ایران و برجام یکی از مهمترین دستور کار گفت وگوهای ترامپ و متحدانش در عربستان را تشکیل می دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها