کد خبر: 405338
تاریخ انتشار :

سردار اشتری: ناجا به هیچ جریان سیاسی، فردی و گروهی وابسته نیست

سردار اشتری: ناجا به هیچ جریان سیاسی، فردی و گروهی وابسته نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سردار حسین اشتری در بیستمین گردهمایی سراسری معاونان اجتماعی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی ناجا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بخصوص سالروز تولد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم از فیوضات این ماه و باقی‌مانده آن حظ معنوی برده و خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده کنیم؛ این ایام و ماه‌ها زمینه تقرب انسان به درگاه حق است که باید از این فرصت ها استفاده کافی ببریم.خدمت برای رضای خدا و امنیت و آرامش مردم عبادتی بزرگ است و ذخیره‌ای برای اعمالمان در آخرت خواهد بود.

به گزارش نامه نیوز، سردار اشتری ضمن قدردانی از زحمات سردار "منتظرالمهدی" معاون اجتماعی ناجا و همکاران وی، گفت: سال 95 سال حساس و پرحجم به لحاظ مأموریت‌های ثابت و یا اتفاقات غیرمنتظره بود، به‌گونه‌ای که با همت همه همکاران بخصوص تلاش معاونت اجتماعی موفق شدیم این سال را به نحو مطلوب سپری کنیم.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به مأموریت‌های متنوع و گسترده ناجا در طول ایام سال, خطاب به شرکت‌کنندگان همایش گفت: رده اجتماعی در اجرای هر چه بهتر ماموریت‌های سازمان، نقش بسزایی دارند که از زحمات شما همکاران ستادی و استانی به‌دلیل تلاش در اجرای مأموریت‌هایتان قدردانی می‌کنم.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: سال 96 به دلایل مختلف حساسیت کار ما در نیروی انتظامی بسیار بالا است که به همان اندازه بایستی پیش‌بینی‌های لازم و نیز آمادگی هر چه بهتر در اجرای مأموریت‌ها را داشته باشیم.

فرمانده ناجا با اشاره به مأموریت این نیرو در انتخابات گفت: نیروی انتظامی مسئولیت امنیت انتخابات را برعهده دارد و این مهم یکی از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری است که خوشبختانه این آمادگی در ناجا وجود دارد و به حول و قوه الهی و تلاش همکارانم انتخاباتی امن، پرشور و بانشاط و با حضور گسترده مردم برگزار و بار دیگر چون سال‌های گذشته برگ زرینی بر کارنامه نظام افزوده خواهد شد.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: باید از تمام تجارب، ظرفیت و امکانات برای رسیدن به اهداف که همانا آرامش و امنیت بیشتر است بهره ببریم، البته در این راستا آسیب‌شناسی لازم انجام و معایب و محاسن آن احصاء شده و درصدد رفع معایب هستیم. معاونت اجتماعی ناجا در تحقق بهتر مأموریت‌های نیرو و انعکاس نتایج آن به جامعه نقش مهم و تأثیرگذاری دارد.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم رسانه در عصر حاضر گفت: در گذشته، نقش رسانه‌ها کمرنگ بود اما امروز به‌دلیل گستردگی و اهمیت کار آنها ، قدرت دست کسانی است که توان و ظرفیت رسانه‌ای بالایی دارند که این می‌تواند به نفع و یا ضرر جوامع بشری باشد.

فرمانده ناجا ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند قدرت دولت، نهاد و کشوری را به نمایش بگذارند؛ کشورهایی که نگاه سلطه‌جویانه دارند از این ابراز برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌برند؛ متأسفانه شاهدیم جنایات و حوادث تلخی که برای مردم کشورهای فلسطین و سوریه رخ می‌دهد از سوی رسانه‌ها به خوبی منتشر نمی‌شود.در اجرای مأموریت‌های ناجا که همانا امنیت، آرامش و آسایش مردم است باید از ابزار رسانه بهره برد و به اهداف ارزشمند و متعالی خود که براساس مدار اخلاق و اجتماعی است دست یافت.

وی با اشاره به حضور گسترده ناجا در اقصی نقاط کشور گفت: نیروی انتظامی در حوزه خدمت‌رسانی به مردم در ابعاد مختلف، ده‌ها میلیون خدمات ارائه می‌دهد که هیچ سازمانی به اندازه ناجا چنین مأموریتی را بر عهده ندارد.

سردار اشتری با بیان اینکه پیشگیری اجتماعی بر اقدامات انتظامی مقدم است، گفت: از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌توانیم بسیاری از اهداف و برنامه‌های این نیرو را به مردم انتقال داده و از وقوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنیم. این ابزار و اعتماد مردم، سرمایه گذاری برای ناجا است .

رئیس پلیس کشور خاطرنشان کرد: معتقدیم اقتدار به معنای آن نیست که صدا را کلفت کرده و از اسلحه استفاده کنیم هر چند در جای خود برای برخورد با هنجارشکنان این امر لازم است. اقتدار نرم همانا استفاده از ظرفیت رسانه در اجرای هر چه بهتر مأموریت‌های نیرو است.

وی با طرح این سوال که آیا از ظرفیت رسانه‌ها و شبکه‌ها استفاده می‌شود؟ گفت: باید این امر مورد بررسی قرار گیرد. نگاه مجموعه‌های فرهنگی برون سازمانی نظیر صداوسیما به نیروی انتظامی بسیار مثبت است. زمان به سرعت می‌گذرد و آسیب‌های اجتماعی در حال افزایش است، معضلات کشور از ناحیه شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های معاند به صورت رگباری اضافه شده و به اعتقاد پلیس فتا هر دقیقه میلیون‌ها هجمه از این طریق به نظام اسلامی وارد می‌شود البته دستگاه‌های مسئول موظف هستند در این راستا اقدامات لازم برای برخورد و مقابله با این هجمه ها را در دستور کار خود قرار دهند.

سردار اشتری با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نیروی انتظامی از ارکان امنیت است، گفت: ناجا متولی امنیت است البته دستگاه‌های امنیتی دیگری نیز در این امر مسئولیت هایی را برعهده دارند.

فرمانده ناجا با اشاره به ناامنی در کشورهای پیرامونی و اقدامات گروهک‌های تروریستی برای ناامن کردن مرزهای کشور گفت: به لطف خداوند امنیت مطلوبی در مرزهای کشور حاکم است.

وی خطاب به معاونان اجتماعی گفت: قدرت پیشگیری در امر مقابله با آسیب‌های اجتماعی در دست شما است؛ قدرت اثربخشی در حوزه اجتماعی و فعالیت های مرتبط با آن بالا است که باید در این زمینه استفاده لازم را ببریم.

فرمانده ناجا استفاده از مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری ها را یکی از اقدامات خوب معاونت اجتماعی ناجا برشمرد و افزود: اکنون تعداد مراکز مشاوره در کلانتری های سراسر کشور به 1000 مرکز رسیده است؛ بیش از 70درصد پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره به مصالحه منجر شده که این امر حاکی از اهمیت و ضرورت اقدامات این مراکز است.

وی به اقدامات پیشگیرانه مراکز مشاوره و مددکاری اشاره کرد و گفت: جامعه ای که دارای فرهنگ غنی اسلامی است هرگز دچار آسیب نمی شود، در برخی روستاها و محلات قدیمی که ریش سفیدان و معتمدان حضور دارند بسیاری از مشکلات اهالی محل حل و فصل می شود اما متأسفانه در برخی از محلات دیگر به دلیل عدم فقدان چنین افرادی شاهد بروز آسیب ها و معضلاتی هستیم؛ حضور ریش سفیدان، بزرگترها و معتمدان محلات در کاهش آسیب ها و معضلات بسیار موثر است .

سردار اشتری خطاب به معاونان اجتماعی سراسر کشور گفت: شناسایی نقاط ضعف و آسیب شناسی معضلات از وظایف شما به شمار می آید که بایستی اقدامات پیشگیرانه و راهکارهای برخورد با آن حتما ارائه شود؛ در سال گذشته مأموریت های پلیس به ویژه در حوزه اجتماعی با برنامه ریزی دقیق معاونت اجتماعی صورت گرفت به گونه ای که با رصد آسیب های اجتماعی از بروز و گسترش آن جلوگیری شد.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: متأسفانه انتشار آسیب ها و معضلات اجتماعی از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی آن را به یک موضوع ملی تبدیل می کند که قطعا انتشار آن عواقب جبران ناپذیر به همراه دارد، لذا بایستی آگاهانه و هوشمندانه از بروز آن جلوگیری کنیم.

سردار اشتری با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مسئولیت امنیت انتخابات برعهده ناجا است که باید خیلی خوب آن را مستندسازی کرده تا بتوانیم زحمات و تلاش‌های همکاران خود را در این امر نشان دهیم. تمام کارکنان ناجا و خانواده های آنها در انتخابات حضوری گسترده و پرشور خواهند داشت. ما به هیچ جریان سیاسی، فرد و گروهی وابسته نیستیم و تنها وابستگی ما به فرمانده معظم کل قوا، رهبر و مرجع‌مان است.

فرمانده ناجا به موضوع معیشت کارکنان اشاره کرد و گفت: کارکنان ناجا از پاک‌ترین، شریف‌ترین، مجاهدترین و پرکارترین نیروهایی هستند که بایستی به معیشت آنها توجه شود که در حکم انتصاب فرماندهی اینجانب به این امر اشاره شده است؛ هیئت رئیسه ناجا به جد به دنبال ارتقاء معیشت کارکنان است و معاونت اجتماعی بایستی انتقال دهنده مطالب در بحث معیشت به کارکنان باشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته گام‌های خوبی در انجام تعهدات خود نظیر عطر گل یاس، کد 62 و ... برداشته‌ایم، تصریح کرد: تیم اقتصادی قوی با مسئولیت معاون هماهنگ کننده ناجا این امر را پیگیری می کند و در تلاش هستیم تعهدات خود را تا پایان امسال انجام دهیم.

فرمانده ناجا به 4 مرحله تأمین حقوق کارکنان اشاره کرد و گفت: در بحث ارتقاء معیشت برنامه‌هایی را در دستور کار داریم.

سردار اشتری با اشاره به هفته نیروی انتظامی، گفت: بایستی امسال برنامه هایمان مطلوب‌تر و با کیفیت بیشتر از سال گذشته باشد و این را ثابت کرده‌ایم که ناجا با برنامه ریزی و تمرکز توانسته مأموریت های خود را در هر حوزه ای به خوبی انجام بدهد و موفقیت چشمگیری داشته باشد.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها