کد خبر: 406190
تاریخ انتشار :

صعود آرام بورس در بهار ۹۶

صعود آرام بورس در بهار ۹۶
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : به گزارش نامه نیوز، تغییر و تحولات بازار سرمایه نشان می‌دهد که در مدت دو ماه بهار امسال، شاخص کل بورس تهران 3 هزار و 114 واحد افزایش یافته است. این در شرایطی است که نمودار رشد شاخص، از افزایش آرام آن در این بازه 59 روزه حکایت دارد.

بورس تهران سال 1395 را با شاخص 77 هزار و 230 واحد به پایان رساند و حالا وارد کانال 80 هزار واحد شده و روی رقم 80 هزار و 344 واحد ایستاده است. این نشان از رشد 4 درصدی شاخص دارد.

در نتیجه آخرین معاملات بورس تهران، حجم معاملات به 927 میلیون سهم و ارزش معاملات به 182 هزار و 551 میلیون تومان رسید. شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب 0.16 و 0.46 درصد رشد کردند. شاخص کل هم‌وزن نیز دیروز با رشد 23 واحدی (معادل 0.13 درصد) مواجه شد. به این ترتیب، نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی خلیج‌فارس، خدمات انفورماتیک، ارتباطات سیار ایران و سایپا، با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل، رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که فولاد مبارکه اصفهان و گسترش نفت و گاز پارسیان مانع از رشد بیشتر این نماگر شدند. در عین حال، در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، تعداد 9 هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از 900 میلیون تومان معامله شد.

برخی تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند رشدهای اخیر بازار که از ابتدای سال آغاز شده، مبنای بنیادین چندانی نداشته است، اگرچه در ابتدای سال با توجه به قرارگیری قیمت‌های جهانی در سطوح بالا و ریزش قیمت‌های سهام در انتهای سال گذشته، رشد نسبی بازار مورد ‌انتظار بود. تنها دلیل محتملی که بورس تهران را در مسیری صعودی قرار داد، ورود نقدینگی جدید به بازار سهام بود.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها