کد خبر: 407226
تاریخ انتشار :

سیل پیام های تبریک خارجی به حسن روحانی/ از امیدواری برای ادامه همکاری تا ابراز خوشحالی از اعتماد مجدد مردم ایران به میانه روها

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حسن روحانی که در رسانه ها و در محافل سیاسی خارجی حسن روحانی میانه رو شناخته می شود با وعده تعامل سازنده با جهان و دیپلماسی چشمان بسیاری را متوجه خود کرده است. پیروزی مجدد روحانی در انتخابات ریاست جمهوری برای 4 سال آینده با واکنش بسیاری از دوستان و متحدان و همسایگان و همچنین کشورها اروپایی همراه بود، مقامات و سران و رهبران کشورهای مخالف جهان با ارسال پیام تبریکی از اعتماد مجدد مردم ایران به روحانی اعتدال گرا ابراز خشنودی کرده و به رئیس جمهور شادباش گفتند. در جدول زیر می توانید پیام تبریک 30 مقام خارجی به روحانی به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را بخوانید:

شماره

مقام خارجی

متن تبریک

1

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

آماده ادامه همکاری برای اجرای برجام و تعامل دوجانبه و برقراری صلح منطقه‌ای هستیم. مردم ایران به شکلی پرشور در زندگی سیاسی کشورشان شرکت کردند. من به رییس جمهور روحانی برای این تفویض قدرتمند تبریک می‌گویم.

2

ولادیمر پوتین رئیس جمهو روسیه

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیامی به حسن روحانی همتای ایرانی خود، پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری را شادباش گفت.

3

شیخ صباح الأحمد الجابر الصباح، امیر کویت

امیر کویت در پیامی انتخاب دوباره حسن روحانی، به عنوان رئیس‌جمهور ایران را به ایشان تبریک گفت وی افزود: از خداوند متعال آرزوی سلامتی و موفقیت را برای شما دارم و امیدوارم روابط ایران و کویت پیشرفت و گسترش هرچه بیش‌تری داشته باشد.

4

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان

جناب آقای روحانی، انتخاب مجدد به ریاست جمهوری اسلامی ایران را به شما تبریک می گویم . این پیروزی در انتخابات نشانه اعتماد مردم به شما و تقدیر از فعالیت های جنابعالی در راستای توسعه کشور دوست و برادر ایران و ارتقای رفاه حال مردم کشورتان می باشد .

5

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه

روند انتخابات ریاست جمهوری در کشور شما که به جهانیان الگویی از احترام، انضباط،‌ وابستگی و دلبستگی ارائه داد را با توجه و اهتمام وافر پیگیری کردیم که استفاده از این حق با روحیه بالا از دموکراسی و احساس مسوولیت انجام گرفت. اینجانب ضمن تقدیم تبریکات صمیمانه خود به جنابعالی به مناسبت پیروزی مجدد در سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران و اعتماد مردم ایران به جنابعالی و انتخاب شما که برای ادامه مسیر تحکیم بخشی به جایگاه و نقش آفرینی ایران در منطقه و جهان است، تبریک می‌گویم.

6

خاویر سولانا، مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا

تبریک به حسن روحانی. یک پیروزی قاطع. فرصتی دیگر برای کشورش و کارهای بیشتری که باید برای ثبات منطقه انجام شود.

7

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان

ما بسیار خوشحال هستیم و اعتماد دوباره ملت ایران به شما را تبریک می‌گوییم.

8

میشل عون رئیس جمهور لبنان

جهان به دنبال پیگیری رویکرد مذاکره ای است که در راستای محافظت کردن منطقه در برابر خطراتی که در کمین آن بوده، دعوت کردید.

9

شی جین پینگ رئیس جمهور چین

ایران طی چهار سال گذشته در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی به پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی جدیدی دست یافته است و روابط چین و ایران نیز به لطف تلاش های مشترک دو کشور، ارتقا و توسعه یافته است.

10

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان

از جانب خودم و به نیابت از حزب الله لبنان انتخاب مجدد شما را تبریک می گویم. از خداوند برای شما توفیق در تحقق اهداف ترسیم شده و آمال بزرگ برای ملت ایران آرزومندم.

11

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی ‌جمهور افغانستان

رئیس اجرایی ‌جمهور افغانستان پیروزی مجدد حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

12

فؤاد معصوم، رئیس‌جمهور عراق

فؤاد معصوم، رئیس‌جمهور عراق، پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

13

زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان

پیروزی او (دکتر روحانی) نشانه‌ای است از یک حمایت گسترده در بین مردم برای گشایش اقتصادی و سیاسی. ما خواهان ادامه و تقویت روابط‌مان در زمینه اقتصاد، علم و فرهنگ هستیم.

14

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه

در این اطلاعیه که از سوی دفتر مکرون منتشر شد، ضمن تبریک انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران گفت که این پیروزی امیدواری به اجرای توافق هسته ای از سوی این دولت را تقویت کرد. براساس این اطلاعیه، مکرون خواهان تقویت روابط اقتصادی، علمی و فرهنگی با ایران شد. رئیس جمهوری جدید فرانسه با تاکید بر نیاز به راه حل های دیپلماتیک در منازعه های موجود در خاورمیانه، از ایران خواست این رویکرد را در پیش گیرد.

15

محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور افغانستان

رییس‌جمهور افغانستان روز شنبه در تماسی تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، با تبریک ‏موفقیت دکتر روحانی گفت: پیروزی برادر عزیزم را در انتخابات ریاست جمهوری به ایشان و مردم ‏ایران تبریک می‌گویم.‏

16

عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق

در پیامی پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفت. حکیم در ادامه پیام نوشت: امیدواریم که انتخاب دوباره شما به عنوان رییس‌جمهور ایران فرصت مناسبی برای گسترش روابط تاریخی ایران و عراق باشد و همچنین امنیت و صلح را در منطقه و جهان محقق کنید.

17

کریستیا فریلند وزیر امور خارجه کانادا

پس از انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران کانادا از تعهد وی به ادامه اجرای تعهدات هسته‌ای ایران طبق برنامه جامع اقدام مشترک و ارتقای سطح معیشت مردم ایران استقبال می‌کند.

18

کولیندا گرابار کیتاروویچ رئیس جمهور کرواسی

رئیس جمهور کرواسی با ارسال پیامی انتخاب مجدد حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

19

ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا

نخست وزیر اسپانیا امروز (یکشنبه) در پیامی انتخاب مجدد «حسن روحانی» را به ریاست جمهوری ایران تبریک گفت. راخوی در پیام خود علاوه بر روحانی، به دولت و ملت ایران به دلیل برگزاری و شرکت خوب انتخابات تبریک گفت .

20

سرجو ماتارلا رئیس جمهوری ایتالیا

مایلم به نام خود و ایتالیا، صمیمانه ترین تبریکات را برای نتیجه مهمی که در انتخابات به دست آمد و برای موفقیت دور دوم ریاست جمهوری شما، ابراز کنم.

21

محمد ولد عبد العزیز رئیس جمهور موریتانی

در پیامی به حسن روحانی،پیروزی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران را تبریک و برای وی در انجام این مسئولیت آرزوی توفیق کرد. وی همچنین در این پیام براهمیت تقویت روابط موجود بین دو کشور و افزایش همکاری‌ها برای خدمت به منافع مشترک مردم ایران و موریتانی تاکید کرده است .

22

عبدالرحمن العوضی،رئیس گروه دوستی کویت و ایران

جناب دکتر حسن روحانی،رئیس جمهور محترم ایران،بنده از طرف خود واعضای گروه دوستی کویت و ایران اعتماد دوباره ملت عزیز ایران به شما را تبریک می گویم.

23

جاثلیق گارگین دوم رهبر دینی ارامنه جهان

همراه شادباش های صمیمانه انتخاب مجدد جنابعالی به عنوان رئیس جمهوری، برای شما و ملت ایران آرزوهای موفقیت های بیشتری دارم.

24

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی

انتخاب مجدد جنابعالی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده اعتماد عمیق و حمایت مردم ایران از شما می باشد. ‌ وی در پیام خود برای روحانی آرزوی موفقیت کرد و گفت که اطمینان دارد روابط دوستانه دوجانبه و همکاری دو کشور در دفاع از صلح و ثبات جهانی و دستیابی به عدالت بین المللی مستحکم تر خواهد شد.

25

انور قرقاش وزیر خارجی امارات متحده عربی

امیدوار است جمهوری اسلامی ایران فرصت انتخاب مجدد روحانی را از دست ندهد و از این فرصت برای بهبود رابطه با همسایگان عرب بهره برداری کند.

26

دانیل اورتگا رئیس جمهوری نیکاراگوئه

برادر حسن روحانی؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهوری منتخب، از نیکاراگوئه کشور آزاد و سعادتمند و به نیابت از طرف خانواده های نیکاراگوئه ای، بدینوسیله خود و همسرم روساریو معاون رئیس جمهوری، پیروزی جنابعالی در انتخابات اخیر را که تبلور استیفای حقوق ملت و تحکیم دموکراسی در ایران در برهه زمانی کنونی است، تبریک می گویم.

27

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر

امیر قطر یکشنبه شب، با ارسال پیامی انتخاب مجدد دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان را تبریک گفت.

28

خوان اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی

ما ضمن استقبال از انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور ایران، امیدواریم روابط کشورهای جنوب ـ جنوب بیش‌تر از گذشته تقویت شود .

29

نورسلطان نظربایف، رئیس‌جمهور قزاقستان

رئیس‌جمهور قزاقستان با ارسال پیامی، پیروزی حسن روحانی را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت.

30

اریک سولهایم - معاون دبیر کل و رییس برنامه محیط زیست سازمان ملل

۲۰۱۷ سال انتخابات خوب است! رئیس جمهور روحانی با اختلاف زیادی انتخابات را برد. مشتاقم تا با هم در راه پیشرفت محیط زیست قدم بر داریم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها